Vilka är dem bästa youtubekontona för rollspel?

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Jag tycker How to be a great GM kan vara inspirerande. Matthew Colville är intressant. Counter Monkey ligger nere sen länge men de avsnitt som finns tycker jag är kul!

God45

#PrayersForBahakan
XP to level 3 är härligt i hur glatt och amatörmässigt det är:

Puffin Forest är superkul! Börja med den här videon:

Ymir

Liten kantbaron
Jag gillar CritCrab, som berättar skräckhistorier (typiskt från reddit) om diverse dysfunktionella eller usla D&D-spelgrupper. Det är lite samma slags allmänmänskliga cringe-humor som drar mig till tex Flashback Forever.

Jag vill även passa på att nämna tråden i kulturforumet, där jag recenserar rollspels-ASMR på youtube.

Organ

Out of time, out of mind
Seth Skorkowsky. Jag rekommenderar honom dels för hans stora bredd (recensioner, tips, allmänna funderingar, war stories mm) samt hur proffsig han är. Det är mycket lite hemproduktion över hans grejer. Riktigt snyggt. Och sedan för den stora mängd material han släppt. Jag har inte räknat men han måste gjort nästan ett tresiffrigt antal vid det här laget.

Max Raven

T12-kultist
Animated spellbook pratar om D&D-magi (och kanalen har också och animated D&D, med historier om händelser i vissa äventyr och tips på att modda D&D för viss flavour)

JoCats A crap guide to D&D [5th Edition] är hyfsat underhållande

Dingo Doodles berättar om sin D&D-kampanj

Sedan kanske snubben som föreslog att spelare lägger till element i en dungeon och i utbyte får tärningar i en pöl de kan använda i dungeonen kan vara bra, osäker på vad han hette dock.