Nekromanti vilka är dom bra namnen??

bigtimekiller

Veteran
Ja, när jag ska göra ett namn åt en figur, så tar jag bara en bokstav och försöker göra ett namn av det fast det går ju inte alltid så bra, som tillexempel "g", ett coolt tjej namn på "g".
Alla är ju redan upptagna där, så jag skulle villja ha lite namn tips...
Om det går bra?!...

chrull

Stockholm Kartell
det finns ju listor med namn på nätet. där brukar man kunna hitta en del. sen kan man kombinera dem med andra på listan för att få lite mersmak.

Annars är det ju bara att komma på något. börja med en stavelse istället för en bokstav. sen trixar du lite och anpassar efter kulturen...

Några bra knep vet jag inte om det finns.

chrull

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Namn är svåra

Testa att ta "G" och gör ett coolt namn vilket som helst, och häng sen på ett "a" på slutet. Då burker det bli okej tjejnamn (många tjejers namn slutar på "a").

Tyvärr har jag inga andra tips, eftersom jag tycker att namn är svåra att hitta på själv.

Lycka till!

Magnus

Balderk

Swashbuckler
här finns en bra sida med namn. Du får dock klicka fram till dem själv. Resources och sedan den länk som är högst upp på sidan... Finns massvis med namn.

/Herr Balderk, känner sig nere i dag :gremfrown:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Den första bokstaven spelar faktiskt inte så stor roll, testa i stället med bokstavskombinationer. Ett namn med ett "hl" i sig låter nästan ofelbart gotiskt eller germanskt, samtidigt som ett "shu" kan få något sumeriskt eller orchiskt över sig. Alternativt kan du försöka se hur namnet ligger i munnen, rullar det bra, eller är det "hårt" och "grovt"? Det är i alla fall så jag brukar göra, och jag har sällan problem med att hitta namn. Alternativt kan du kolla upp olika historiska, halvkända personer, till exempel har jag använt mig av namnen "Lamarck" och "Saul" som namn på rollpersoner.

Targos

Veteran
Ta och kluddra några bokstäver och ta ut de enkla

asflihwmbvsw

a s l i m

Nu har vi en grund. Sen är det bara att hitta på några till bokstäver så att det låter bra.

Askilimbo Och vips så har du ett namn! Ok jag vet att just det här exemplet sög men du fattar principen iaf? :gremwink: :gremtongue: