Nekromanti vilka är alla?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Sidospår

Hur kan ni ha haft så mycket tid och möjlighet till spel att ni kunde köra fem gånger i veckan? Det låter som rena drömmen! Hur många timmar spelade ni då varje gång? Tog inte äventyrsideérna slut med en rasande fart om ni spelade så ofta?

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Sidospår

93 när vi spelade den där kampanjen var jag 18 och gick i Gymnasiet precis som de andra, eller i högstadiet. Så det var bara hela sommarlovet att spela. Vi spelade vardagar 13-17, 19-ca. 24. Lördagar 13-17, 19-02, Söndagar 18-23.

Tog äventyrsidéerna slut? Nej. De små spelen var en mix av färdiga och egengjorda äventyr som hade legat och väntat länge. I den stora Kampanjen Något är Ruttet i Vattnadjup så hade jag kört igång med ett introäventyr i Januari och därifrån hade jag lika mycket att göra att följa mina spelares infall som att komma på egna saker. Jag hade ju en hel tidsplan och huvudhändelserna nedskrivna och hur alla involverade kände varandra. Det mesta gick av sig själv och när jag hörde spelare mumla om nåt deras rollpersoner skulle göra så såg jag till att förbereda det mellan spelningar, under exempelvis matrasten. Så jag hade 15 (vid apex) olika spelare med rollpersoner med egna mål vid sidan om själva kampanjen så hade inte jag idéer hade de. Vad jag gjorde var att när jag kom hem från spelningarna skriva upp lite idéer, små sidospår och händelser som jag kunde droppa in om det nånsin skulle bli segt, dessutom idéer på hur jag skulle föra storyn framåt om inte spelarna tog initiativ.

Därmed inte sagt att jag aldrig får slut på idéer, det har hänt en gång faktiskt, året efter när jag skulle dra igång en Dragonlance-kampanj. Då tog jag helt enkelt en äventyrsidé från Creative Campaigning och sen rullade allt på igen.

Storuggla

Champion
Ålder, min gode man...

... är något som går över med tiden. Men i vilket fall som helst, så närmar sig min 24 födelsedag med stormsteg. Dock måste jag påpeka att jag i sinnet är i 50-årsåldern.

Storuggla, gubbe i förtid

DragonLord

Warrior
Vem? Jag?

Jag är 15 år och har spelat rollspel i...uhhh...4-5 år...tror jag...(börja få minnesförlust/images/icons/spook.gif). Allting började när min kära moder(skratta inte)presenterade DoD Chronopia för mig. Det konstiga är att hon spelar inte rollspel(även om hon läser förbaskat mycket fantasy(hela källaren full(nästan))). Så det är henne jag har att tacka för mitt rollspelsintresse(och det bottenlösa hålet i min plånbok/images/icons/crazy.gif).

Den evige(och D&D-frälste) DragonLord

walium

Ganska töntig, faktiskt
Gamle man

Rätta mig om jag har fel, men var inte frågan riktad mot de som har D&D forumets som bas? Och det har väl ändå inte du? Är det kanske så att seniliteten börjar komma krypande?

Om någon är intresserad så kan jag nämna att jag är 21 år och bara svarar på den här tråden för att bevara min status som OT-kung. Min enda kontakt med D&D har jag genom Baldurs Gate och WoT, plus du att jag är en nyfiken jävel som brukar smyga runt i skuggorna och spionera på alla rollspelsforum. Dessutom så har jag gäss vilket trots allt ger mig vissa rättigheter.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Namn: Martin Ackerfors
Ålder: 16
Längd/vikt: 186 cm/60 kg
Skostorlek: 46

Typ.../images/icons/laugh.gif

chrull

Stockholm Kartell
Re: Till skillnad från...

hur har du råd med allt?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Låter bli att äta...

...och sova. Nä, ärligt... jag jobbar som fan hela tiden, så att jag kan köpa prylar (mest rollspel alltså). Tyvärr innebär detta att jag aldrig hinner spela, så nått fel i strategin är det. :) /M

chrull

Stockholm Kartell
Re: Låter bli att äta...

hinner du ens LÄSA dem :D

Storuggla

Champion
Re: Gamle man

Du jag dyker upp var jag vill. Likt en skattmas dyker jag upp där jag minst är önskad. >:D
Nåja. Lite ringrostig blir man ju...

Storuggla, allmänt borta

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jorå...

...på vägen till jobbet och på väg hem från jobbet. Har alltid en d20-modul i väskan. /M

Clas

Veteran
Ha

Jag är äldre än Oldtimer. Fyller snart 50. Men det är klart, jag måste erkänna att han spelat längre än jag. Jag började ju inte förän 1979./images/icons/wink.gif
Men kampanjen Du T'sen fyller 20 år i år. Det känns bra och även om Mikael har lyckats förtränga det så har han faktiskt spelat där när jag var nybakad DM och hade fler idér som va konstiga än bra... minns fortfarande min bakvända vampyr som gjorde att spelare gick upp i nivå när han bet men å andra sidan var han ju rädd för blod också./images/icons/devil.gif

Clas

Quan'talis

Swashbuckler
Jag vet inte, men jag är hälften, ungefär

Ja, alltså... jag är 20, har spelat D&D mer eller mindre aktivt sen 3rd Edition kom ut, spelade lite vanlig D&D innan dess, skulle spela lite fler spel om jag hade råd och anser att en ordentlig mening ska innehålla minst 30 ord.

-JPS-

Oldtimer

Slava Ukraini!
Hur skulle jag kunna glömma den kampanjen, Clas. Vad jag minns var det jag som kom på att skära mig i fingret och skvätta blod på honom för att skrämmas... /images/icons/smile.gif

Onekligen ett av de mer bisarra äventyr jag spelat. Jag har nog inte riktigt hämtat mig ännu... /images/icons/hairy.gif/images/icons/grin.gif

/Mikael

Clas

Veteran
Men den överlevde dessa konstiga ideer, trots allt.
Funderar på att lägga ut hela kampanjen på webben men jag vet inte om världen är redo för det än.
Men förmodligen kommer man att spela tills dess det blir dags att beställa färdtjänst till spelomgångarna.. och väl det.
Lajvar med folk som förvånat säger att de är yngre än min kampanj...
Trots alla bakvända vampyrer
Clas