Nekromanti Vilka är hennes hjältar?

magoo

Hero
Utgå inte från att 63 år = antik. Hon är född 1942 och var alltså ung på det glada 60-talet.

Beatles, Rolling Stones, Hep Stars, Martin Luther King, Che Guevara, Black Power-rörelsen... återfanns vid en sökning på Google och 60-tal.

Pom

Swashbuckler
Jag måste fylla i ett ärende skrev den

Utgå inte från att 63 år = antik. Hon är född 1942 och var alltså ung på det glada 60-talet.
Det gör jag absolut inte. I det aktuella spelgänget fanns en man på 64 som med liv och lust kastade sig in i det hela, väl rollspelande en kvinna. Jag spelleder en 63-åring i D&D, och även om det inte blir så ofta så är det inga som helst problem.
Fast möjligen övertolkar jag nu vad du skrev...

Det som beredde mig svårigheter var att hon inte har tagit del av särskilt mycket populärkultur alls, vare sig nu eller när hon var yngre. Att lyssna på popmusiker var otänkbart under hennes uppväxtförhållanden. Martin Luther King känner hon förmodligen till dock. Men mitt problem var lite att inte ens saker jag trodde var idiotsäkra fick klockor att ringa.

Nåja, jag har fått många goda förslag i tråden och får tacka er alla för hjälpen.

Troberg

Sinister eater
Re: Jag måste fylla i ett ärende skrev den

Nåja, jag har fått många goda förslag i tråden och får tacka er alla för hjälpen.
Några till:

Kolla på programtablåerna på TV och plocka några lämpliga figurer därifrån. Kommissarie Morse, Wallander, James Bond och så vidare. Även de mest okulturellt bevandrade brukar kolla på TV ibland.

Om allt annat misslyckas, fråga helt enkelt vem hon skulle vilja vara om hon fick vara precis vem hon vill i en fiktiv värld. De flesta brukar i alla fall ha framgångsfantasier...