Nekromanti Vilka bor i Belu

fusk

Warrior
om jag inte missminner mig så är det till största delen tosher som bor i belu, och några gruvarbetare...
kraggbarbarer bor i de tre stora bergsmassiven, kraggbergen(DUH!), krolimbergen och khazimbergen... de bor några stycken i daggbacken också... sedan finns det la några mindre bosättningar lite varstans... kan tänkas...

Doda

Veteran
Inte så många, tror jag. Några guldgrävare, brottslingar som flytt rättvisa och andra som kan tänkas vilja bo i små guldvaskarsamhällen utan centralstyrning och lagbok. Dessutom finns det säkert en och annan ensam/utsänd magiker som studerar de skototropiska monoliter som omringar dalen. I övrigt är det mest vildmark, så vitt jag förstår. Riktigt kul ställe, med andra ord.

/Doda

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vilka bor i Belu?

Vilka bor i belu.
En massa drägg, (guldgrävare, rövare, legoknektar, lycksökare, danserskor, värdshusvärdar, bärare och annat löst folk), och några få välbärgade och välförsedda mûhadiner och darkenska pampar som utnyttjar drägget.

Besvarar det frågan?

- Ymir, Västlanden-konstruktör

Doda

Veteran
Monoliterna då?

Är det ingen som bryr sig om de skototropiska monoliterna? Kan du nämna något om västlandens magitradition?

/Doda

Lycan

Hero
Sekter då? [ANT]

Inga mystiska sekter? Urgamla magiker? Sovare-i-sanden?

- Lycan

Schyte

Veteran
Jag bor där! Jag gömmer mig i en grotta och leker Gollum och skrämmer alla människor(och andra). Är det därför folk inte gillar mig tro? Hmm. Det krävs en funderare......

Nä det är inte därför.