zo0ok
Rollspelsamatör
Hmm... efter att inte ha spelat alls på många år köpte vi 5e för drygt ett år sedan och började spela. Vi insåg efter ett tag, både jag och mina spelare, att vi hellre spelar ett äldre spel. Det var ingen som tyckte det var fel att går från 5e till Titan Games D&D.Ja, det är precis min uppfattning. Wizards har lyckats göra ett spel som har både mass appeal och anses vara coolt. Det är imponerande.
Jag är i samma sits som @anth : jag vill spela OSR men hittar inga spelare. DnD5 vill folk spela, och alltså är det det jag spelleder, trots att jag ogillar mycket med det.
Men, vi började med Titan Games en gång i tiden. Det kanske är annorlunda för spelare som börjat med 5e.
Jag kan tycka att 5e är väldigt attraktivt rent visuellt och "kvalitet i handen". Att lägga 5e-böckerna åt sidan och plocka fram gamla trasiga Titan Games boxar känns lite udda. Just nu kör vi Dungeon Crawl Classics - den premium-boken känns tung. Och jag väntar på den nya OSE-kickstarter-upplagan - den tror jag också kan matcha 5e i känsla av kvalitet.
Svärd & Svartkonst-boken är fin!