Nekromanti Vilka ingår i arbetsgruppen?

Björn den gode

Swashbuckler
Jag känner att det börjar bli dags att reda ut vilka som känner att de är en del av det här teamet och också vilka ansvarsområden vi har. Det kommer naturligt nog vara så att alla hjälper till där de känner att de kan man jag tycker ändå det vore skönt att veta först och främst vilka som ens är med, så vi vet ifall vi behöver vara fler, men även lite vad vi vill inrikta oss på.

Går vi på aktivitet senaste tiden så skulle jag säga att vi just nu har ungefär den här formationen:

Bibliotekarier: Björn den gode, Solvebring

Ansvarsområde: Samla in scenarion, publicera scenarion, på längre sikt skapa samarbete med konvent eller andra partners.

Ninja: Anth

Ansvarsområde: Ansvarig för den tekniska designen, för att reda ut vad en ska kunna göra med scenariobiblioteket rent tekniskt, vilka features ska ingå, och för den tekniska visionen.

Ansvarig utgivare: Magnus Seter

Ansvarsområden: Att se till att det här blir något bra för wrnu, att det integreras på ett bra sätt med resten av forumet och att ta hand om eventuella legala problem

Mukwa vet jag inte om han har hittat hit än? Om du har det, var känner du att du passar in, jag skulle gissa tillsammans med mig och Solve?

Ni andra, känner ni igen er i beskrivningen ovan, särskilt när det gäller anth så kanske det jag skrev ovan är mer vad jag önskar än något jag faktiskt pratat om med dig :)

anth

Vetefan
Björn den gode;n5577 said:
Ninja: Anth
Me troll, not ninja. :)
Jag halkade mest in på ett bananskal då jag undrade vad som hände med arbetsgruppen i samband med att nya forumet kom upp.

Så som jag förstod ligger det mesta på is tills Spidde får upp någon lösning. Och som jag förstått rätt är lösningen uppgradering av forumet till vBulletin 5.1.0. och den versionen släpps inte förrän till sommaren.

Hur sparas scenariona nu?
Spidde borde kunna fixa en enkel FTP-katalog på rollspel.nus server som arbetsgruppen har tillgång till, annars får vi väl använda dropbox eller liknande så länge.

Så som ja förstått är den tunga biten att få tag på scenarioförfattarna och få tillstånd av dem. Finns det någon lista på scenario/författare/tillståndsstatus?
Björn den gode said:
Bananskal är ju alltid en bra början, men frågan är nu, visst vill du ta ansvar för det jag skrev ovan? Eller ska vi försöka hitta någon annan?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kanske vi ska regga ett Google-konto för rollspel.nu, och så kan vi hosta grejer på den?

Björn den gode

Swashbuckler
För tillfället så sparas scenarion på min privata dropbox efter att jag varit i kontakt med författaren och fått tillstånd till att lägga upp det. Solvebring har några på gång också, men ja ett google-konto låter väl praktiskt?

Det finns ingen lista just nu annat än det som jag skrev i den förra tråden som ju mer var på lite övergripande nivå, men det ska nog gå att fixa till, det är ju ändå information som behövs sen när vi börjar lägga upp saker så det är inte bortkastat jobb för mig.

Björn den gode

Swashbuckler
Att vänta till sommaren tycker jag dock låter tråkigt, vi ligger redan nu på kanske 100 scenarion, och jag tror att det hade varit väldigt effektfullt att öppna i samband med eller under GothCon, men det kanske blir för stressigt, det är nog ändå bättre att ha något bra från start så att folk inte tittar in en gång får tekniska problem och sen håller sig därifrån.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag har nu skapat ett Google-konto. Vilka epostadresser ska jag dela "Scenariobanken" med? Så kan vi börja dunka upp äventyr.

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kul att se att det har lagts till äventyr!

Snart kanske vi kan släppa länken?

/Magnus

Björn den gode

Swashbuckler
Nej! Alltså, innan vi går ut publikt så vill jag att det ska vara bra, det är jätteviktigt att ge ett bra första intryck och ett antal hopslängda filer på en google-drive är långt ifrån min ambition. Det kanske går att göra något med det ramverket, men jag skulle nog helst ha något bättre innan vi öppnar publikt. Vad jag däremot skulle kunna tänka mig är att vi snyggar till det en del, och sen gör en google och släpper en beta, där vi delar länken med en del men inte går ut och gör reklam eller så.
Magnus Seter said:
Okej, jag köper det resonemanget! Bra tänkt.
solvebring said:
Yeah, låter bra! jag har förövrigt inte haft tid att lägga upp än. Gör det så fort som jag har det.

solvebring

Superhero
Håller på med material från SagaGames nu också. Vi får ta allt som finns på hemsidan.

Därav har jag en fråga: Hur ska vi göra med scenarion som inte bara är scenarion utan samtidigt kampanj-/setting-material?

... Om ni kollar på det till Parallel Worlds, här: http://sagagames.com/ladda-ner

Björn den gode

Swashbuckler
Grymt bra jobbat! Vi är redan långt över 100, men det finns ju ingen anledning att sluta för det. Jag har inte kontaktat någon av de nämnda så gör gärna det om du tror att det kan vara givande. Min tanke från början var nog att dessa kanske hellre försöker sälja sitt material, och så tänkte jag på det det där upphovsrättsbråket som dök upp när gammalt drakar och demonermaterial lades upp. Men det här var mer en orsak till att inte börja där, jag tycker fortfarande det kan vara en bra grej att i vart fall kontakta dem och fråga. Så gör gärna det.

Angående din andra fråga så skulle jag säga att om det bara är "kampanjmaterial" i betydelsen världsbeskrivning, krokar osv, så är det inte ett scenario och därför inte något som vi bör ha med i början i vart fall, senare kan jag tänka mig att vi öppnar en avdelning för sånt också men jag tror verkligen vi vinner på att vara fokuserade i början. Men om det innehåller ett scenario så är det kosher.

Snabb genomtitt av knivblänk i prag gör att jag inte tycker det passar in, har inte kollat på de andra.

Jag har förövrigt lagt in även de engelskspårkiga jeepformscenariona nu.

solvebring

Superhero
Topp! Ska tjöta lite med förlagen när tillfälle ges.

Nå, de övriga prylarna är ungefär som Knivblänk i Prag, men mycket världstugg och dylikt. Bra, då vet jag, då skippar vi det.

solvebring

Superhero
Tjo!

Har knappt varit närvarande alls den senaste tiden. Nå, jag har inte hört med några spelförlag. Någon annan som fnulat på något?

Ska vi kanske ta och bereda oss för att testa att få upp materialet för eventuell betatest eller dylikt?