Jag har fått tillbaks korr och redigering för Kutulu, och går igenom den i sakta gemak. Jag får också in illustrationer till detsamma. Är ute i sjukt god tid.
Jag sitter och skriver ihop Rotsystem-äventyret Drömväv för publicering i Fenix. Jag har några platser kvar samt slutklämmen, och sedan en del kraftig redigering för att komma ner till det antal tecken jag lovat.
Till Rotsystem har jag också byggt en övergripande struktur för den första kampanjboken, som ännu saknar namn.
Och så har vi en påbörjad tanke om ett Rotsystem-bestiarium med namnet Fruktansvärda mardrömsbestar och var man hittar dem. Där är tanken att gå igenom nordisk flora och fauna och ge exempel på hur olika djurarter kan mutera, lite om hur de funkar idag och vilken nisch de fyller och hur de kan funka när Grönskan rumsterat om.
Dessutom har jag lovat att skriva ett juläventyr till Rotsystem också. Preliminärt kan robot-tomtar vara inblandade, men jag garanterar inget.
Sedan har jag ju råkat börja skissa på Behemoth Chronicles, en ångpunk-med-jättestora-monster-kampanj.
Ombearbetningen av More than Human är något jag borde ta tag i - min medkonstruktör har kommit långt i regelrevideringen och i dagsläget behöver jag mest hitta tiden och energin att kolla igenom vad han gjort.
Jag har en i princip färdig text till den engelska utgåvan av Null State 2.0, men jag har kommit på att jag inte riktigt är nöjd med den och troligen kommer att behöva skriva om den. Som om jag inte hade nog att göra... Dessutom måste jag fixa ersättningsillustrationer.
Och så hjälper jag till med redigering och sånt till Lorder och Lodisar i utbyte mot att Konrad K ska hjälpa mig att hitta nån som kan montera in en ny blandare i mitt kök så att jag kan skaffa bänkdiskmaskin.
Plus i vanlig ordning ett gäng gamla degar som fortfarande mest ligger och växer i byrålådan - Krönika (Kranksystemet till Mutant Chronicles), Evolutionens Barn ACCELERATE, Scriptura, mitt fantasyrollspel med portaler och grejer, projektet Svensk Fantastik, Invasion, Midnatt, RYMD, Terror... Men de räknar jag inte riktigt; de ligger bara och goar till sig. Förr eller senare kommer nån av dem att nå kritisk massa av inspiration och idéer och börjar pocka på uppmärksamhet...