Nekromanti Vilka projekt har du på gång?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag är strax hemma igen efter ett par veckor på vägen. Nu ser jag fram emot att ta tag i samlingsvolymen för GrottZine igen, som gått pinsamt sakta framåt. Jag är fortfarande på steget att extrahera texter och bilder från de gamla pdferna. Sen ska det till flera nya artiklar och bilder innan jag sätter mig och layoutar. Det i sin tur kommer innebära att jag måste lära mig hur en layoutprocess går till och hur Scribus funkar.

Vad håller du på med, och hur går det?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Som alltid: Mutanter och Manicker som sakta fortskrider i korta stötar då och då. Jag behöver verkligen få färdigt alla regler och börja provspela lite. Frågan är om jag kan få min nuvarande spelgruppen sugen på lite postapokalyps.

Även ett äventyr till det här nya spelet Krille pratar om. Jag borde verkligen ta tag i det och göra de avslutande förfiningarna nån helg.

Sen har jag ett par mindre rotskott från MuMa som ligger och jäser. Det är mycket möjligt att de blir klara innan MuMa, men eftersom de hänger ihop så bidrar allt jobb jag lägger på ett projekt till de övriga =)

Rickard

Urverk speldesign
Jag har i princip gjort klart layouten till Svärd och Svartkonst.

Någon dag ska jag ta tag i att skriva tredje utkastet till This is Pulp och söka efter externa speltestare.

Jag är med i Fisktank - Malmös rollspelsteorigrupp - och går i tankarna att göra en terminologi-app i Android för våra diskussioner. En tanke har även gått till att göra en engelsk version av den också.

Jag borde ta upp min spelteori-sida och läsa igenom speldesignartiklar så att jag kan börja uppdatera min Gplus-sida igen med information.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har fått tillbaks korr och redigering för Kutulu, och går igenom den i sakta gemak. Jag får också in illustrationer till detsamma. Är ute i sjukt god tid.

Jag sitter och skriver ihop Rotsystem-äventyret Drömväv för publicering i Fenix. Jag har några platser kvar samt slutklämmen, och sedan en del kraftig redigering för att komma ner till det antal tecken jag lovat.

Till Rotsystem har jag också byggt en övergripande struktur för den första kampanjboken, som ännu saknar namn.

Och så har vi en påbörjad tanke om ett Rotsystem-bestiarium med namnet Fruktansvärda mardrömsbestar och var man hittar dem. Där är tanken att gå igenom nordisk flora och fauna och ge exempel på hur olika djurarter kan mutera, lite om hur de funkar idag och vilken nisch de fyller och hur de kan funka när Grönskan rumsterat om.

Dessutom har jag lovat att skriva ett juläventyr till Rotsystem också. Preliminärt kan robot-tomtar vara inblandade, men jag garanterar inget.

Sedan har jag ju råkat börja skissa på Behemoth Chronicles, en ångpunk-med-jättestora-monster-kampanj.

Ombearbetningen av More than Human är något jag borde ta tag i - min medkonstruktör har kommit långt i regelrevideringen och i dagsläget behöver jag mest hitta tiden och energin att kolla igenom vad han gjort.

Jag har en i princip färdig text till den engelska utgåvan av Null State 2.0, men jag har kommit på att jag inte riktigt är nöjd med den och troligen kommer att behöva skriva om den. Som om jag inte hade nog att göra... Dessutom måste jag fixa ersättningsillustrationer.

Och så hjälper jag till med redigering och sånt till Lorder och Lodisar i utbyte mot att Konrad K ska hjälpa mig att hitta nån som kan montera in en ny blandare i mitt kök så att jag kan skaffa bänkdiskmaskin.

Plus i vanlig ordning ett gäng gamla degar som fortfarande mest ligger och växer i byrålådan - Krönika (Kranksystemet till Mutant Chronicles), Evolutionens Barn ACCELERATE, Scriptura, mitt fantasyrollspel med portaler och grejer, projektet Svensk Fantastik, Invasion, Midnatt, RYMD, Terror... Men de räknar jag inte riktigt; de ligger bara och goar till sig. Förr eller senare kommer nån av dem att nå kritisk massa av inspiration och idéer och börjar pocka på uppmärksamhet...

Krille

Super Moderator
Blå Himmel har legat på is ett tag pga Järn, men jag har ändå hittat tid att brancha iväg och genomföra en omarbetning till Järns system (original-T10-versionen ligger kvar i sin egen branch). Nu ska jag ta tag i andra iterationen, städa upp framförallt stridssystemet och skriva om rollpersoner. Jag funderar på att sno vissa grejer från Night Witches till rollpersonsbiten.

Till Järn arbetar jag på kampanjboken Världsträdets grenar, men den bromsades också in på grund av Hjältarnas tid. Jag väntar på lite kartor, är långt gången med Alver och Troll/jättar, och har börjat med Trollvinter.

Hjältarnas tid ligger hos tryckeriet. Vi har inte fått exakt leveransdatum för alla delarna än, men så fort vi vet kommer det upp.

Biblioteksvärlden har börjat nagga i mitt sinne igen. Mer specifikt undrar jag om man kunde göra nåt kul av det i Hjältarnas tid eller Järn – förmodligen Hjältarnas tid. Jag får klura på saken.

mirandir

Veteran
Mitt namnlösa spelbygge om okult light-steampunk i cirkusmiljö puttrar på i sakta mak. Har en hel drös ideer till nästa års "Lego Äventyr" på nordsken som det ska börjas skissas på. Sen ett samarbetsprojekt som jag inte kan säga så mycket om ännu. Annat än att det är i startgroparna.

Krille

Super Moderator
Mindre officiella saker jag funderar på:
  • Ninjafantasy-hack av Järn eller Hjältarnas tid. Super-episkt som fan. Skissen handlar just nu om att rollpersonerna är gudar som just kastats ut från den himmelska sfären av mörka och äldre gudar, som inte bara tagit över i den himmelska sfären utan dessutom konspirerat med shogun för att flytta den jordiska makten från kejsaren.
  • Vanlig feodal-japan-setting till... fan vet vad. Men typ som Usagi Yojimbo eller Zatoichi eller Yojimbo/Sanjuro eller Kazemakase: Tsukikage Ran. Inte särskilt övernaturligt alls, kanske lite mystik, men annars mest kringdrällande folk som hamnar i andras problem och utan att bli rika eller rädda världen.
  • Babylon 5. Inte Mongooses Traveller-version och absolut inte deras d20-version. Möjligen den första från Wireframe Productions/Chameleon Eclectic, men förmodligen inte. Kanske som Järn-hack där spelarna skapar kolonin de bor på och till och med kan sätta sig själva som dess boss. Och jag ser egentligen inte några problem om de vill spela Rangers eller Technomages.
Det mesta av det här låter som kampanjer, möjligen kampanjsettings. Ett av dem kan jag förmodligen inte ge ut alls pga varumärken, men de andra två är i alla fall tekniskt möjliga att göra något konkret av.

RasmusL

Champion
Har dragit igång ett internationellt skräcklajvsprojekt med en massa cool tech! Much hype, går troligt av stapeln sent 2017!

.113

Swashbuckler
Jag jobbar på mitt system samt världen den hör till. Världen blir eventuellt fristående, men kom nyligen vidare med systemet igen (ok sitter fast ännu en gång men iaf längre fram än sist). Har varit stillastående pga sjukskrivning efter en smäll på jobbet, men nu är jag... Typ tillbaka.

Sen har jag en tanke om ett.. Hack till, ja, typ Mouse guard, som mest troligt kallas Messenger.

Sen har jag nån helkonstig ide om en sorts action rollspel där man spelar en grupp, varje spelare spelar en egentligen grupp. Typ ledare och henchmen. Men har fokuserat på resten före

IcarusDream

Anti-populist
Jag inväntar de två sista bilderna till Grottor och Gravkummel, samt att layouta sista kapitlet. Sen ska jag designa omslaget, sen flyger den iväg till Lulu.

Jag skriver även på Myra-Belle Cranes avrättning, nästa konventsscenario till Tenebris, samt Operation Armageddon, första modulen till Tenebris.

Sedan skriver jag reglerna till Amandas rollspel, ett BRP med T20 inspirerat av Pendragon och Kults regler.

Utöver detta finns flera småsaker jag pillar med. Jag arbetar på nästa regeluppdatering av mitt regelsystem och förbereder speltest till nyår.

ADDENDUM:

Jag jobbar även med den reviderade och expanderade andra utgåvan av Förbannad. Samt med att göra Skogsblod till ett fristående spel.

MandaWall

Veteran
Jag skriver på mitt skräck rollspel som är som gamla Kult, namnet är hemligt än så länge men det börjar på D och är inspirerad av en av mina favorit låtar,

Sen skulle jag vilja skriva ett spel som Witcher eller dragon Hunter där man jagar monster.

Arazand

Veteran
Lagt många projekt åtsidan för att starta upp mina serier på allvar. Endast rollspels relaterat eftersom seriens setting är direkt tagen ur en kampanj vi spelat under en längre tid.

Ni kan väl få en länk: https://tapastic.com/series/Daughters-of-Orochi
(Varning för naket, våld, blod, vanställda situationer, och andra eventuellt upprörande situationer)

Uppdateringar har gått långsamt dock p.g.a jag måste mörda några commissions först.

Fridigern

Swordsman
Jag försöker göra om Khelataars regler och värld i syfte att få tillbaka Annokin, ultradetaljism och Manöverpoäng till mitt spelbord. Mest brainstorming än så länge.

Jag grejar med ett lätt regelsystem och värld för att kunna köra OSR-grottor till motsv Sci-Fi!:s Nya Era. Har blivit ett par sidor.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Då ska vi se...
  • Kaminskistationen: Fångar i djupet var förra årets konventsscenario. Karaktärerna besökte där en fabrik och var med om märkliga saker. Det är den första akten av åtminstone två i en fristående berättelse kring Kaminskistationen som kommer att släppas gratis på nätet. Den första akten, Fångar i djupet, här kommer att släppas nu i augusti.
  • Svart svan: Det mahariska kriget är nästa expansion till Leviathan, vilket kommer bli en tjock expansion om att skräddarsy skepp och hur man använder dem som grund för berättelser (med ett annat ekosystem för utveckling av skeppet än baser som baseras på resor och uppdrag). Boken kommer även att ta upp mycket världsmaterial och sträva efter att ge mycket material kring hur resande kan kryddas. Slutligen kommer även kampanjen som visar vilka maharerna är och hur de tog över ytan.
  • Bortom är helt slutsåld hos förlaget och eftersom det faktiskt var offsettryck så innebär det att inga nya böcker finns att tillgå. Eftersom det släpptes i december 2007 så vore det rätt härligt att få ut en ny version till nästa år (som då kommer vara kompatibelt regelmässigt med Leviathan).
  • Blodsfurstinnan är en stor kampanj till Bortom som handlar om ett par Zero Tolerance-karaktärer som dras in i ett stort undersökningsdrama med blodsandar, protomänniskor och tempelriddarorden. Bara Appendixen kvar att skriva, övrigt är under korrekturläsning.
  • Evolution är ett fristående scenario till Leviathan som jag kommer att spelleda för Vi Spelar Rollspel-gänget om några dagar. Har ett utkast för att spelleda det och funderar över möjligheten att slutföra det på något sätt framöver.

Tsianphiel

Swordsman
Skrev ihop ett minirollspel igår som jag publicerar den 2:a Augusti på min blogg. Annars är det 20.000-teckenprojektet, O Quam Cito Transit Gloria Mundi - även känt som munkrollspelet (kalligraferat och illustrerat för hand), Mörka vatten - skräck under vattnet, Ascent (brädspel) och lite annat som händer. Jag skall förmodligen hoppa in och jobba på Åskfågelns Freeway Warrior-projekt också, men det händer en massa på andra fronter i år, så vi får se vart det hela landar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Katt och Häxa är baserat på världens bästa japanska katt och häx-rollspel. Jag siktar på ett släpp lagom till julledigheten för unga och gamla rollspelare som är intresserade av berättelser om katter och häxor.

Sedan har jag ett pyttelitet finger med i
Ole Peder Giævers expansion till Itras By som borde släppas om några månader.

MandaWall

Veteran
wilper;n191450 said:
Katt och Häxa är baserat på världens bästa japanska katt och häx-rollspel. Jag siktar på ett släpp lagom till julledigheten för unga och gamla rollspelare som är intresserade av berättelser om katter och häxor.

<3

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Tsianphiel;n191449 said:
Skrev ihop ett minirollspel igår som jag publicerar den 2:a Augusti på min blogg. Annars är det 20.000-teckenprojektet, O Quam Cito Transit Gloria Mundi - även känt som munkrollspelet (kalligraferat och illustrerat för hand), Mörka vatten - skräck under vattnet, Ascent (brädspel) och lite annat som händer. Jag skall förmodligen hoppa in och jobba på Åskfågelns Freeway Warrior-projekt också, men det händer en massa på andra fronter i år, så vi får se vart det hela landar.

Jag blir ju av naturlig anledning nyfiken, men hittar ej din bloggadress. Har du möjlighet att delge den?