Nekromanti Vilka Rollspelsarrangemang vill vi se på LinCon?

McAber

Varulv
Eftersom det kommit upp några LinCon-trådar blev även jag inspirerad. Vilka rollspelsarrangemang vill ni se och varför. Sen återstår också frågan om vi kan påverka det, men några här kanske har kontakter i branschen.
  • Centuria: Brukar bra, och kul med en värld som sträcker sig över fleras tidsåldrar. Gjort av en lokal spelkonstruktör.
  • Western: Alltid gediget hantverk och bra spelledare.
  • Svavelvinter: Kul system som jag inte annars spelar. Bra scenarion och spelledare.
  • Mutant år 0: Är galet sugen på att prova MÅ0, gärna Maskinarium, men versionsn spelar inge större roll.
  • Morwhayle: Har det hemma men har inte kommit till att prova. Verkar bra för lite yngre barn (pre teen?) och nybörjare. Kool värld.
  • Förbannad: Intressant system, fast jag vill se det in action. Kan vara kul att spela med lite större barn/ungdomar.
  • DnD 5: Klassiker i hyffsat ny tappning.
  • Gumshoe: Intressant system, vill prova på.

Landrim

Warrior
Jag är rätt mycket en allätare när det kommer till konventspel, men det brukar vara smidigast med något man är bekant med iaf gällande regelsystem.

Personligen hade jag gärna spelat:

D&D5 - reglerna sitter i ryggraden och det är ett enkelt spel att hoppa in i
Symbaroum - har aldrig spelat det, men är sjukt sugen på att testa det!
Mutant År Noll - jag har bara spelat första grundboxen så hade gärna testat något från Genlab Alfa och framåt
Järn - har varit nyfiken på att testa det sen jag läste om det för första gången i samband med GothCon förra året

LordTengel

Swordsman
Hoppas det inte betraktas som spam, men jag frågar här också: är någon intresserad av att spela Eon IV? Jag tänker mig eventuellt att hålla en separat regelintroduktion en stund före passet för de som vill få systemet förklarat.