Nekromanti Vilka spel bör man ha / testa till Wii?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har just kompletterat min konsollsamling med en Wii. Sedan tidigare har jag PS2, Xbox, 360. Jag köpte en Wii dels för att jag ville ha Wii Fit, och dels för att jag ville byta ut min apfula Gamecube. Att det kommit en spirituell uppföljare till de gamla Xenogears/Xenosagaspelen (Xenoblade) gjorde sitt till.

Men, nu undrar jag - go' vänner, vilka spel bör man skaffa sig? Ni kan räkna bort Zelda, Super Mario Galaxy och Metroid. I den mån de är intressanta, är jag redan medveten om dem. Jag vet också att det finns sköna N64- och SNES-spel etc att ladda hem. Jag är ute efter "rena" Wii-spel, även om jag nog kan acceptera Gamecubepärlor också.

Vad är bra? vad rekommenderar ni?

Xyas

Swashbuckler
Wii sports resort: gimick-spel javisst, men ett väldigt välgjort sådant. Och med wii motion plus kan man spela wii som det är tänkt att spela. Jag och hustrun fäktas i princip varje dag, men till skillnad från wii sport så är det även kul att spela själv. Funkar för lättare träning också.

Super Paper Mario: skönt lättsamt RPG-spel med Mario. Har bara precis börjat men redan förälskad.

Endless Ocean: nice dykarspel utan egentligt syfte och mål. Schysst för completionist-spelare :gremsmile: Finns en uppföljare men den har jag inte spelat.

Feuflux

omjonasson.se
Nu tror ju jag att du inte är fotbollsintresserad, men eftersom du inte säger nån genre du letar efter eller så utan bara vill ha bra wii-spel så kan jag säga att PES2009 (pro evolution soccer, men sen finns ju FIFA också) är mitt mest spelade spel på vårt Wii. Bra just för att du pekar på skärmen och drar i gubbarna vart de ska springa, pekar dit passningar ska slås, etc. Blir en helt annan upplevelse än ett rent handkontrollfotbollsspel.

En jobbarkompis rekommenderar Wii Party starkt, men säger att man bör vara 4 pers för att det ska bli riktigt kul. Det har jag dock inte spelat själv.

sirfrog

Warrior
Utöver de som redan föreslagits i denna tråd så vill jag slå ett slag för Monster Hunter Tri om man tycker om de spelserierna. Personligen har jag inte spelat spelet, men med tanke på det mina klasskamrater sagt om spelet så måste jag rekommendera detta ändå.
Tyvärr är resten av min spelhylla redan nämnd...

Dum Panda

Warrior
Enligt min åsikt så var ju Melee mycket bättre än brawl, mycket på grund av att Brawl är "långsammare" än Melee.
Rörelserna är alltså segare.

För att gå till spel som man bör ha så är är det roligaste jag spelat till Wii Resident Evil 4. Wii kontrollen gör det till ett stort nöje att springa runt i den östeuropeiska byn och skjuta huvudet av galna bybor :gremlaugh:.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dum Panda said:
För att gå till spel som man bör ha så är är det roligaste jag spelat till Wii Resident Evil 4. Wii kontrollen gör det till ett stort nöje att springa runt i den östeuropeiska byn och skjuta huvudet av galna bybor :gremlaugh:.
På tal om det; det finns ju schyssta pistol/gevärshandtag har jag sett. Finns det några bra rail shooters, typ house of the dead och liknande?

Dum Panda

Warrior
krank said:
Dum Panda said:
På tal om det; det finns ju schyssta pistol/gevärshandtag har jag sett. Finns det några bra rail shooters, typ house of the dead och liknande?
Har ingen koll på det.
Vet att det fanns någon RE grej som hette Umbrella Chronicles... Men om det var bra vet jag inte...