Rickard
Urverk speldesign
Jag vet inte vilka som kommer att dyka upp i Indierummet, men jag tänkte göra en folder med vilka spel som vi kommer att spela. Den kommer vi att slänga ut på några ställen runtom universitetet samt låta besökare få bläddra i när de kommer till rummet, om de bara vill titta och inte få spel pitchade.
Förr om åren, när jag gjort detta, så har foldern sett ut såhär:
http://erebaltor.se/rickard/Rollspelsrummet.pdf (146 kb)
Antalet spel är dock rätt mastigt så jag och Rasmus tänkte bara ta med spel som vi verkligen vill spela. Ni andra som ska vara med kan skriva lite kort om era spel som ni vill spela under konventet (Ni kan ta med fler spel utöver de ni vill ha med i foldern). Det ni skriver om spelet ska följa formatet [namn] [tidsåtkomst - mindre än två timmar - två till fyra timmer - fyra till sex timmar] [nyckelord - max 50 tecken!] [beskrivning - max 50 tecken!]. Här nedan är de spel som jag tänkte ta med.
Mindre än två timmar
Imagine
kishotenketsu, stämning, handgester, konfliktlöst
Upplev en känsla med andra genom fiktiva personer.
InSpectres
Ghostbusters, McDonalds, Big Brother, paranormal
Actionfyllt uppdrag för att fånga spöken.
The Murder of Mr. Crow
scenarioskapande, samberättande, en roll, assistent
Upptäck vem som mördade Mr. Crow.
Två till fyra timmar
Kagematsu
ronin, te-hus, mörka hot, dating-sim
Få Kagematsu att älska dig för byns räddning.
Förr om åren, när jag gjort detta, så har foldern sett ut såhär:
http://erebaltor.se/rickard/Rollspelsrummet.pdf (146 kb)
Antalet spel är dock rätt mastigt så jag och Rasmus tänkte bara ta med spel som vi verkligen vill spela. Ni andra som ska vara med kan skriva lite kort om era spel som ni vill spela under konventet (Ni kan ta med fler spel utöver de ni vill ha med i foldern). Det ni skriver om spelet ska följa formatet [namn] [tidsåtkomst - mindre än två timmar - två till fyra timmer - fyra till sex timmar] [nyckelord - max 50 tecken!] [beskrivning - max 50 tecken!]. Här nedan är de spel som jag tänkte ta med.
Mindre än två timmar
Imagine
kishotenketsu, stämning, handgester, konfliktlöst
Upplev en känsla med andra genom fiktiva personer.
InSpectres
Ghostbusters, McDonalds, Big Brother, paranormal
Actionfyllt uppdrag för att fånga spöken.
The Murder of Mr. Crow
scenarioskapande, samberättande, en roll, assistent
Upptäck vem som mördade Mr. Crow.
Två till fyra timmar
Kagematsu
ronin, te-hus, mörka hot, dating-sim
Få Kagematsu att älska dig för byns räddning.