Nekromanti vilka språk talar man i dom olika länderna??

Foggmock

Myrmidon
nordvrok talas i de norra och östra delarna.
väströna har sitt ursprung i väster, men har fått spridning österut i och med nidendomen.
Estiatika talas av de lärda trudvang över. (jmfr latin)
Dvärgiska talas av dvärgar
Alviska av alver
trolliska av troll
vättiska av vättar
Drakiska (emm.. not..) drakspråket av drakar.

osv. de enda du behöver veta är de tre första människospråken. de andra heter som rasen, typ. (eller dvärgspråk, alvspråk osv om man hellre vill det...)
ha det gott!

Jag vet att jag har rätt!

Rickard

Urverk speldesign
Följdfråga

hur nära besläktade är nordvrok och väströna? Är de som danska och svenska, tyska och svenska eller vad?

Estiatiska.. Var kommer det språket ifrån? Latinet härstammade för rätt länge sen och har dött ut. Vilka talade det från början och varför har det försvunnit. El. är det bara en "studentspråk" som akademiker kommit på för att verka viktiga?

/[color:green]Han</font color=green> som kanske ska vänta m. frågorna tills hans SL fått reda på lite om världen<UL>"<EM>Finns det nån karta över området eller har den inte kommit ur än</EM>"
- <B>Speltillfälle i DoD6</B></UL>

Foggmock

Myrmidon
Re: Följdfråga

detta borde riotminds förmodligen svarza på själva, men min tolkning är att väströnetalare och nordvrokstalare INTE kan förstå ett dyft av vad den andre säger.
och estiatikan, citat vildhjarta:Estiatika är de lärdas språk. Det talas och lärs ut över hela trudvang. Eftersom språket HAR SINA RÖTTER I GAMMALT DRAKSPRÅK är det mycket svårt att lära sig och endast den som under lång tid studerar estiatika lär sig att behärska det till fullo slut citat.
detta talar för sig själv. hoppas jag har givit hyfsade svar på dina frågor.

Jag vet att jag har rätt!