anth
Vetefan
Mitt förhållande till DnD 4E har tidigare varit väldigt svalt; mest för att det är så stor skillnad mellan 3E och 4E att det känts som två olika spel, dels för att 4E mer känts som ett datorspel än som ett rollspel.
Men efter att Wizards släppt Essensials har jag ändrat uppfattning. Essensials är i grunden fortfarande 4E och fullständigt bakåtkompatibelt. Det är inte ens 4.5E, möjligtvis 4.1 eftersom det är 4E med errata.
Så varför tycker jag bättre om Essensials än 4E?
Jag tror att äntligen har Wizards lyckats beskriva vad 4E är för något på ett sätt som som trängt igenom min tjockhudade skalle.
Det kan även vara så att när 4E kom var det en för stor chock för min hjärna som har varit inställd på 3E tidigare - jag kanske behövde ett par år på mig innan jag kunde se tjusningen i det nya med 4E och inte se igenom mina gamla 3E-glasögon.
Är det några mer som ändrat uppfattning om DnD 4E efter att Essensials släppts?
Vad var det som i sånt fall fick er att ändra uppfattning?
Men efter att Wizards släppt Essensials har jag ändrat uppfattning. Essensials är i grunden fortfarande 4E och fullständigt bakåtkompatibelt. Det är inte ens 4.5E, möjligtvis 4.1 eftersom det är 4E med errata.
Så varför tycker jag bättre om Essensials än 4E?
Jag tror att äntligen har Wizards lyckats beskriva vad 4E är för något på ett sätt som som trängt igenom min tjockhudade skalle.
Det kan även vara så att när 4E kom var det en för stor chock för min hjärna som har varit inställd på 3E tidigare - jag kanske behövde ett par år på mig innan jag kunde se tjusningen i det nya med 4E och inte se igenom mina gamla 3E-glasögon.
Är det några mer som ändrat uppfattning om DnD 4E efter att Essensials släppts?
Vad var det som i sånt fall fick er att ändra uppfattning?