Nekromanti Vilken är WRNU-dagen?

Johan K

Gammal & dryg
Vilken dag bildades wrnu ??
Om jag får välja, så tycker jag att den officiella wrnu är när wrnu billdades.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Foggmock

Myrmidon
Lördagar!

Alla konvent som sträcker sig över en lördag har wrnu-dagen på lördagen. Det är den dagen då man stolt drar på sig sin wrnu-tröja (det blir mer effekt för resten av konventet om de ser många på samma dag!) och det är den dagen då man pratar extra med forumiter, spelar extra med forumiter och käkar någon måltid med forumiter.

Kom ihåg detta, barn!

seinet

Swashbuckler
Re: Lördagar!

Aj då, jag som missade både lördag och söndag på gothcon, men det skall kommas ihåg till nästa konvent jag drar på (vilket antagligen kommer bli BSK endast en dag (lördag)).

Förresten, när kommer alla övriga personer som inte har en Rollspel.nu-tröja att kunna köpa sig en?

/Seinet Wintermute - Fick sina medlemssaker från Mensa idag

Saxifrage

Hero
Almanacka [OT]

Bortsett från alla inlagda "helger", så var den där pdf-en ett riktigt bra papper att ha för långsiktig planering. Finns det någon liknande pdf därute, fast utan alla "dagar" inlagda?

/Sax, semesterångest

Foggmock

Myrmidon
Värdelös!

De har inte med Internationella snacka-som-en-pirat-dagen (19 september), men dock Internationella handduksdagen (Douglas Adams, nivet - 25 maj) . Både cred och diss, med andra ord.

Saxifrage

Hero
Re: Almanacka [OT]

Tja, visst får du tipsa om Outlook-kloner om du vill... fast jag ser inte riktigt hur det hjälper mig att hitta en blank årsöversikt på A4... :gremwink:

Saxifrage

Hero
Re: "Gör en egen" :p

"En oklar kravspec är modern till allt bekymmer" (Platon). Ok, det jag egentligen var ute efter var ett juste papper som täcker hela året i strukturerad form, som jag kan lägga upp på bordet på tex ett café, så att jag kan skissa på hur jag ska planera in allehanda aktiviteter under året samtidigt som jag smuttar på en kopp thé. Det är det jag lägger in i "långsiktig planering", alltså en j-a underlig definition egentligen...

Och visst kan man fixa en egen, men vem orkar... :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Första april?

Jag får säga att första april är en rätt speciell dag för forumet också. :gremgrin:

seinet

Swashbuckler
Re: "Gör en egen" :p

Tja, brukar dom inte ha en bra A1-kalender (hopvikbar) på de felsta Galerix-butiker?

Eller så tar du helt enkelt mobiltelefonen till hjälp, det funkar perfekt det med :gremsmile:

/Seinet Wintermute - Är inte speciellt planerande av sig