Nekromanti Vilken arketyp är du?

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag har hört att Tomas gillar att spela trubaduren som arketyp i Saga. Är det därför som just den arketypen har Fördelarna: Attraktiv, människokännare med gott rykte? :gremwink:

Vilken arketyp gillar du att spela i Saga och varför?

Jag är väl först ut:

Jag gillar att spela Riddaren. För i Saga och Albion så är riddaren just en riddare. Man kan hämta insperation från massa filmer och för mig är just nu Kingdom of Heaven min främst till Saga. Korståg till de sydliga länderna. En albisk riddare som tvivlar på sin tro och kämpar för sin faders stolthet och heder. Helt enkelt oslagbart. :gremlaugh:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...jag gillar Kunskaparen också, ger mycket möjligheter till många sorters äventyr/intriger.

Observera att Fördelar/Nackdelar och Färdigheter till arketyperna endast är förslag... det går givetvis att byta ut allt man vill efter egen smak.. det är ju inte frågan om "yrken" eller "klasser" utan just arketyper att utgå ifrån...

Det går ju alldeles utmärkt att göra en tiggare som är hövisk och bra på att sjunga och slåss, om man vill...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag gillar att vara lönnmördaren, eller tjuven i de flesta rollspel - intrigmakaren som gör sina saker skickligt och obemärkt - intrigmakaren nr ett.
Annars en alldagligt snäll person - t.ex. värdshusvärd-person, men som samtidigt är en rättskaffens karl, men en pratkvarn. Gillar att spela dvärg också - ganska mycket som värdshuspersonen - dock väldigt hjärntvättad på vissa punkter - t.ex. när det kommer till alver, hästar, nykterister, gnäll om mat o.s.v. :gremgrin:
 
Top