Nekromanti Vilken karaktär är ni mest nöjd med?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Nekromantikum Iznoxil likskändaren

Från Thalamur, rättare sagt så bor han under ett stort jävla dött(?) träd i dimmyren - ett ställe i norra Thalamur någonstans (det döda trädet som boplats är inspirerat av första bilden i Eon II boken). Han är en skitond nekromantiker som äger en talande, intelligent korp och en gris som numera är död (svalt ihjäl, glömde lämna mat åt honom... Krempler).
Han har en styrka på 5, vilket är precis så att han orkar lyfta sin Kris (vågad dolk, i detta fall på 60 centimeter) utan att börja flåsa /images/icons/wink.gif.
Han har armskenor som täcker underarmarna och armbågarna, de ser ut som de necromancern i Diablo 2 har - för alla som har tillgång till den lilla söta boken som följde med spelet.
Jag insisterade verkligen på att få ha en grej som ser ut som necromancerns bröstplåt - som täcker från bröstkorgen till låren ungefär - men spelledaren sa något om "öhhh... näae... du e' ingen jävla D2-wannabe-kobold... hö hö *fånigt leende*". Min nekromantiker är också utrustad med jättemånga kranium, i vilka han har ljus i, och axelskydd i form av stora kranium.
Han har en vidrig stav, en helt vanlig pinne alltså (inte ännu magisk), med ett (halvfärskt) kranium på.
En lie är också i hans ägo, han kan till och med slåss med den - fast han knappt kan lyfta den /images/icons/smile.gif.

Personlighet: Han pratar med en väsande röst, och varje gång han ska ta kontakt med någon smyger han upp ganska nära (för att höras utan problem - han talar nämligen rätt så tyst); Då lägger han handen på vederbörandes axel (som förmodligen blir skiträdd) och börjar väsa. För tillfället har han just inhandlat en gris som han ska slakta brutalt för köttets skull (kongelat). När han skulle köpa grisen gick det till så här:
Iznoxil söker upp någon som säljer "smådjur", han kommer fram till en väderbiten gammal hundförsäljare och frågar vad hundarna kostar per kilo... han får inte handla där utan köper istället en gris.
Han är för övrigt en vidrig typ med sina egna mål, vilka han gör allt för att uppnå på sina vidriga sätt - och skiter fullständigt i vad som händer med omgivningen.

På första äventyret inträffade följande:
Vi anländer till Sandnäs i Soldarn - någon har snott 5 böcker av honom och klumpigt nog lämnade någon efter sig en karta över var han skulle *ivult smajl*, han nämner också något om "Emeraldbaren".
Iznoxil griper tag i första bästa bondlurk och väser: "Kan ni visa mig vägen till... emeraldbaren...?"
Bonden slöddrar något obegripligt, en sekund senare har han en 60 centimeter lång kris i bröstkorgen. Iznoxil säger: "Tala tydligare nästa gång..."
(bonden blöder ihjäl mitt på ljusa dagen och vi ljuger oss ur situationen om att Iznoxil är prinsen av Haruldis och att det var en legit duell)
Alltså: En fulländad sociopat/psykopat.

Han är kul... /images/icons/smile.gif

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Largoi

Warrior
Re: Fram med siffrorna!

Spelar ingen roll vilka siffror Torakk har han som spelar är inte världens ljushuvud precis, skit schysst men inte så smart

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Ezping Orm

Hero

Skit samma vem som nu spelar honom.. om man endast ser till siffrorna så skulle förmodligen Thorakk vinna.

Ezping Orm

Largoi

Warrior

Ja det kan jag hålla med om.
Fast å andra sidan vet jag inte om dvärgen har nån super duper mega fet stridskonst som kickar trukh a$$

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Ta med de till forumträffen 3 feb. vettja... [NT]

No Text

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Johan K

Gammal & dryg

Jopp, tänka sig att dte har jag. Gubben kan Zhur-Khan fv 20

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>

Sodivra

Champion
En idé!

Alla kan ju ta med sig EON-karaktärer, och så har vi en mäktig turnering sen.. /images/icons/smile.gif

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Ezping Orm

Hero

Det spelar ingen som helst roll eftersom det handlar om en tvekamp utan vapen. Så det viktiga är hur duktig han är på slagsmål!

Ezping Orm

Largoi

Warrior
Re: En idé!

tänk om nån tar med sig en fusk gubbe då?

Sodivra

Champion
Jag citerar:

Jag citerar från gamla DoD-regler:
om man skulle upptäcka att någon fuskar är denne personen helt enkelt inte lämpad för rollspel

So there!

/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!

Tegrevan

Veteran
Hmm...

Svår fråga, men det torde bli den léaram/tokon-vapenmästare jag ska börja spela med. Hyfsad på sina stridskonster, men kan lite andra vapen också. Det som är intressant är väl att han är "Drömmare" enligt tabellen för Mentala egenskaper och har därför brutala FV 6 i mystiska färdigheter som Alstra biotropi och Besvärjelse. Nu skulle man bara lärt sig använda det också...

//Tegrevan