Köp Dvärgar om ni spelar mycket dvärgar. Köp tiraker om ni spelar mycket tiraker. Köp Riddaren om ni spelar mycket riddare. O.s.v..
Kan bara säga att av modulerna som du räknade upp så tycker jag att Tiraker och Riddaren är bäst, så jag rekommenderar dem. Fast om ni aldrig spelar tiraker så...
Tja,
Nja vi spelar inte så mycket med tiraker och jag har redan krigarens väg så kanske riddaren är onödig, just nu alltså. Religioner, dvärgar eller vandöda är dem jag funderar mellan.. Kanske geografic Mudana med.
Riddaren innehåller mycket mer än bara Riddare, egentligen. Förläningar, föda barn, jakt...
(om ni har förläningar så är Riddaren nästan ett måste)
Kan ju avslöja att Religioner nog är den bok som vi har fått minst nytta av, bortsett från Spelarens Handbok. Men då är vi inte vidare religiösa av oss heller .
Behöver man Religioner till Eon. Det är ju här som man kan börja utforska de tankar och idéer som format de många kulturerna i Mundana. Dessutom får man ju ett stort antal exempel på hur man skulle kunna designa egna religioner, inte bara till Eon utan till vilken fantasyvärld som helst!
Köp Religioner, den är klart mer värd än både Dvärgar och Tirker tillsammans!
Krigarens Väg och Riddaren har inte så mycket gemensamt, det mesta i Riddaren är nya grejer. Det blir främst Vapenmästaren och Krigsherren som ersätter KV.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.