Nekromanti Vilken ras är bäst???

Mederian

Warrior
Om du refererar till den ras som har mest + så tror jag att det är någon Trukh, sannolikt Frakk-Trukherna.
Men alla är väl inte så kobolda att dom bara gör vapenstinna galningar av den rasen bara för det.

Den bästa rasen är den du tycker om att spela med, själv fullkomligen _älskar_ jag alver, men det hindrar mig inte från att nån gång då och då göra en missla eller en dvärg.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara

Carolus

Veteran
Jag har en viss förkärlek för alver, särskilt Léarama. Kombinationen av högländare och samuraier sitter som gjuten för mig. Om de är "bäst" rent objektivt, hur nu det ska avgöras, vet jag inte, men de duger för mig och passar min spelstil.

Melius frangi quam flecti

skildran

Veteran
Tiraker. Lugnt! De har hela spännvidden, alla typer av karaktärer. Allt blir bara så mycket roligare med dem.

Skildran

G

Guest

Guest
Den ras som är bäst är helt enkelt den som passar ihop med ens karaktär och den som spelaren anser att han klarar av att spela. Personligen brukar jag föredra Vanar eller något liknande, ex. Zhan, eftersom dessa passar som i princip vad som helst.

Jag har spelat dvärg en gång och Tirak en gång. Att spela dvärg tyckte jag kändes låst på något vis, och därför kommer det antagligen ta lång tid innan jag väljer denna ras igen. Tirak var jättekul att spela, men tyvärr blev denne rp:s karriär mycket kortlivad. Jag skulle kunna tänka mig at spela Tirak igen men tyvärr så har inte en Tirak platsat i vårt gäng på sistone. Alv har jag aldrig spelat i Eon och denna ras är antagligen den sista jag skulle välja att spela pga. att jag helt enkelt inte gillar alver.

Men om jag skulle bli tvingad att välja en ras som jag anser vara bäst så skulle jag nog välja någon dvärgras, främst Roghan eller Ghor.

Ymir

Liten kantbaron
Alla!

Alver har jag aldrig gillat förrän jag började spela eon. Eon-alverna är för faen helt underbara! Numera älskar jag varenda stam - även henéa, som jag tidigare ogillat skarpt.
Samma sak gäller orcher, en fantasyklyscha jag alltid ogillat. Så kom eons vansinnigt intressanta och nyanserade tiraker. Stentufft! Även om jag själv inte för tillfället skulle vilja spela tirak, så gillar jag dem verkligen. Det samma gäller eon-dvärgarna, skulle inte vilja spela dem för tillfället (utom möjligtvis drezin), men de är hur intressanta och tuffa som helst. Mundanas människofolk skall vi inte heller tala om, nästan samtliga är helt underbara.
Är det någon ras jag har svårt för så är det tosher och kanske misslor, men i övrigt älskar jag Mundanas alla raser & folk. Léaram, sanari, cirefalierna och drezin är nog dock mina absoluta favoriter.

- Ymir, älskar mundanas alla folk

Sir Foilan

Hero
IMM

Tacka vet jag håriga greker, alltså Cirefalier.

Fast det är roligt att spela en vanlig vanar, eller varför inte en ovanlig vanar.

Kort sagt, människorna är intressantast att spela, de är inte låsta att "vara" på ngt speciellt sätt, såsom t ex dvärgar. Människor blir oftast de mest intressantasta karaktärena.

/Sir Foilan - alver suger

"A dark seed of evil is grown"

radrat

Veteran
I fallet om vad som är "bäst" så skulle jag vilja säga vanar. VANAR!!! ÄR DU TOKIG!!! skriker väl alla då. Men faktum är att även om du får mycket plus så kan du ha så otroligt svårt att smälta in och bli accepterad att det blir svårt (svårt, inte omöjligt) att spela annat än "Eon à la Diablo (alltså Hack, hack, hugg och hugg). Det jag menar är t. ex. en Frakktrukh. Visst han blir en gående stridsmaskin, men hur stor nytta får du av det i en cirefalisk stad där du förmodligen inte ens blir insläppt och troligen nerjagad och övermannad. En vanar kanske har lite svårare att smälta in där än i t. ex. Talon, men han klarar sig nog hjälpligt i alla fall. Han kan smälta in nästan var som helst och blir (oftast) accepterad av andra, vilket kan vara en avsevärt större fördel än skyhögt i FYS och TÅL. Det kan säkert vara riktigt kul att spela en rollperson som är utstött och alltid hamnar i utkanten, men detta var vad som var bäst.
Min egna favorit är nog... Tirak.

/Niklas

"Det där går inte fort, gamla russin!"

Sir Foilan

Hero
Upprepning Lr

jo, vi uppfattade det efter ditt första inlägg!

/Sir Foilan /images/icons/cool.gif

"A dark seed of evil is grown"

G

Guest

Guest
Tauper är bäst! (C: så är det bara. Jag kan inte förstå att det bara är jag som har spelat dom i min spel grupp. Det är ju den klart tuffaste rasen av alla!

Mvh Ezzy

G

Guest

Guest
Okej, alltså menar du den bästa att spela? eller menar du den bästa? om du menar den ras som har mest fördelar (och sålunda är den fuskigaste) så är svaret dvärgar. Det finns ingen som ens kommer i närheten av att vara så fuskiga/bra som dessa skäggiga stenätare.

Mvh Ezzy

Tiraken_UBBT

Veteran
tiraker får jag hålla med om de e ju rå feta.
Kanske inte så populära men det gör ju bara att det hela blir lite roligare.

G

Guest

Guest
Bäst?

Tänk på att det inte är meningen att göra en så "bra" ras med så "bra" attribut med ett så "bra" yrke och med så "bra" vapen som möjligt, vilket i och för sig leder till en perfekt rollperson om man är en så kallad "Power Gamer".
Själva poängen är att skapa en rolig och intressant karaktär.
En av mina spelare gjorde en 14-årig föräldralös Toshpojke med STY och TÅL på 7 och en dolk som vapen. Han hade lärt känna en hel del människor från Camards undre värd efter att han hade flytt från Mûhad, där hans familj dog. Han jobbade som skeppspojke på ett skepp som gick från Mûhad till Asharien.
Detta är en intressant karaktär som en Power Gamer skulle hata.

DEMON!

Virocon

Swordsman
Apropå det där med människornas låga attribut: vad är fördelen hos tauperna? de har ju så otroligt mycket minus i attributen, så... Vad är de bra med?