Nekromanti Vilken ras ska jag välja?

Bassejr

Hero
Jag vill bygga en Lawful Evil Zon-Kuthon cleric, kombinerat med en Undead Bloodline sorcerer, möjligen kombinerat med en fighter för att kunna bygga det till någon sorts "Deathknight".

Vilken av alla D20, 3.0, 3.5, eller Pathfinder raser passar bäst för min roll, varför, och vilken bok dyker den upp i?

God45

#PrayersForBahakan
Human. Extra feat är bäst.

EDIT: Jag är kungen av tråkiga svar :gremtongue:

I Races of Faerun till 3.5 finns en halvork/halv demon som är badass! Spela en sådan :gremlaugh:

Bassejr

Hero
God45 said:
Human. Extra feat är bäst.

EDIT: Jag är kungen av tråkiga svar :gremtongue:

I Races of Faerun till 3.5 finns en halvork/halv demon som är badass! Spela en sådan :gremlaugh:
Awesome. vad heter den?

Caligo

Swashbuckler
Illithider är jävligt overpowered och coola om du skall köra sorcerer (om det ok för GM). Half-fiend är galet rått också... speciellt om du skall bli typ deathknight. Rekommenderas från en gammal min-maxare :gremsmile:

Caligo

Swashbuckler
God45 said:
Tanarukk. De är på sidan 123:

http://feuros.com/D&D/Races%20of%20Faerun.pdf

Den är så galet bruten att +3 LA inte spelar någon roll :gremlaugh: 5d6 racial hd. Spell resistance 14 + class level. Kan använda all martial weapons. Allt det bara från klassen :gremlaugh:
Alltså... 8 levels kan man göra bättre med. Man måste alltså levla 5 levels med rasen (ingen karaktärsklass alltså) plus 3 levels till. Templates är bättre - tro mig - förutom illithid sorcerer då :gremsmile:

Caligo

Swashbuckler
Bassejr said:
Jag vill bygga en Lawful Evil Zon-Kuthon cleric, kombinerat med en Undead Bloodline sorcerer, möjligen kombinerat med en fighter för att kunna bygga det till någon sorts "Deathknight".

Vilken av alla D20, 3.0, 3.5, eller Pathfinder raser passar bäst för min roll, varför, och vilken bok dyker den upp i?
Half-fiend:
http://www.d20srd.org/srd/monsters/halfFiend.htm
Level adjustment +4
Ability: Str +4, Dex +4, Con +2, Int +4, Cha +2 (Helt galet)
Flyger med samma som base speed.
Upp till två extra attacker (bite+claw+weapon)
Plus helt ok spell-like abilities (massa bra).

Darkvision out to 60 feet.
Immunity to poison.
Resistance to acid 10, cold 10, electricity 10, and fire 10.
Damage reduction: 5/magic (if HD 11 or less) or 10/magic (if HD 12 or more).
A half-fiend’s natural weapons are treated as magic weapons for the purpose of overcoming damage reduction.
Spell resistance equal to creature’s HD + 10 (maximum 35).

God45

#PrayersForBahakan
Sum Caligini said:
God45 said:

Den är så galet bruten att +3 LA inte spelar någon roll :gremlaugh: 5d6 racial hd. Spell resistance 14 + class level. Kan använda all martial weapons. Allt det bara från klassen :gremlaugh:
Alltså... 8 levels kan man göra bättre med. Man måste alltså levla 5 levels med rasen (ingen karaktärsklass alltså) plus 3 levels till. Templates är bättre - tro mig - förutom illithid sorcerer då :gremsmile:
Jag gick bara med något coolt, inte något bra. Något bra är människa, men det lät så tråkigt :gremtongue:

Templates är bättre om ens GM låter en ta dem, vilket det inte finns några garantier för :gremwink:

Caligo

Swashbuckler
God45 said:
Sum Caligini said:
God45 said:

Jag gick bara med något coolt, inte något bra. Något bra är människa, men det lät så tråkigt :gremtongue:

Templates är bättre om ens GM låter en ta dem, vilket det inte finns några garantier för :gremwink:
Du skrev att den var galet brutet vilket jag tolkade att du tyckte det var bra :gremsmile:

Edit: dessutom såg det ut som du trodde man fick 5 hd "gratis" för +3 LA.

God45

#PrayersForBahakan
Edit: dessutom såg det ut som du trodde man fick 5 hd "gratis" för +3 LA.
Det var mer att det inte finns LA i Pathfinder så det är gratis. Men det är inte viktigt, det är en demon ork! That shit is cool!

(men vill du vara bäst ta människa. Mmm.... Extra feat....)

Bassejr

Hero
Kollade igenom diverse Elf klasser, och började överväga antingen Dark elf eller Umbragen. Plus på både Intelligence och Charisma är mysigt, och en ond alv fungerar nog med karaktärens story. Men Strength och Constitution är ju viktiga som fighter, vilket väl är vad jag kommer tvingas välja minst ett par klasser i för att kunna välja Deathknight som Prestigue class (Från World of Warcraft D20, I know :gremtongue: )

Men den som du föreslog med plus i typ allt och max resistance i typ allt och awesome awesome awesome etc. Fins det några nackdelar med att spela den klassen? För jag känner att jag skulle älska att spela en sådan klass, men bara om det fins nackdelar som gör att jag kommer lite i nivå med övriga spelare...

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Kollade igenom diverse Elf klasser, och började överväga antingen Dark elf eller Umbragen. Plus på både Intelligence och Charisma är mysigt, och en ond alv fungerar nog med karaktärens story. Men Strength och Constitution är ju viktiga som fighter, vilket väl är vad jag kommer tvingas välja minst ett par klasser i för att kunna välja Deathknight som Prestigue class (Från World of Warcraft D20, I know :gremtongue: )

Men den som du föreslog med plus i typ allt och max resistance i typ allt och awesome awesome awesome etc. Fins det några nackdelar med att spela den klassen? För jag känner att jag skulle älska att spela en sådan klass, men bara om det fins nackdelar som gör att jag kommer lite i nivå med övriga spelare...
Du har racial HD som nämndes tidigare i tråden. Det gör att du måste spendera en hög levels på det. Men om du pratar med din GM kan du säkert ta bort dem och bara behålla en level adjustment så du är ett par levels lägre än de andra eftersom du får så många godsaker från din ras.

Bassejr

Hero
Well, det blev två karaktärer. En Elf Undead Sorcerer/Necromancy Wizard/Zon-Kuthon Cleric, Lawful evil med 18 int, 17 wis, och 17 cha, och en Orc Fighter, Lawful evil med str 22, dex 17, och con 14. Ska spela igenom kampanjen med de två karaktärerna, och dvärgen jag slängde ihop. Behöver bara hitta på en storykrok så att de tvings samarbeta trots sina nästan motsatta alignments, utan att döda varandra. :gremsmile:

Bassejr

Hero
God45 said:
Har fattat beslutet att Orkens och Nekromantikerns heder-baserade religion (Grundad av orkiska "If it breaks your nose enough times, it's worth respect"-fanatiker) delar just den id´en om att respektera styrka med dvärgens annars helt anorlunda religion. Och styrka är inte någonting som saknas på ändera sidan, så de har helt klart anledning att respektera varandra. Jag hade din och Laowai's gamla Fantasy! karaktärer i åtanke när jag skrev de här koncepten, och jag känner att detvar lite den relationen ni hade.

Det är förövrigt den settingen vi ska spela i Pathfinder gruppen jag planerar. The stories we tell never dies.

God45

#PrayersForBahakan
Coolt :gremsmile: Trevligt att du kan få användning för settingen. Du borde ha med min och Laowais karaktärer som fiender för någon fight... Och döda dem :gremlaugh:

"Ni träffar en helgalen ork och en ännu galnare halv-alv som anfaller er! Rulla initiativ!" :gremlaugh: