Nekromanti Vilken rollspelspryttel skulle du vilja ha IRL ?

Johan K

Gammal & dryg
Om du fick plocka valfri pryttel ifrån nått rollspel. Vad skulle du ta då ??
Jag skulle lätt ta en Bag of Holding ifrån D&D. Tänk bara så smidigt at plocka ner hur mycket som hellst i ryggan... Smidigt som tusan !

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Re: Vilken rollspelspryttel skulle du vilja ha IRL

ring of invisibility sedan skulle min karriär som skurk starta :p
alternativt
ring of wish fast jag tror det skulle bli svårt att komma på något att önska sig :p hmm och jag skulle nog inte lägga mina önskningar på någon av mina grundegenskaper!

Arfert

Facit

Vadsomhest som gör att jag kan teleportera mig...

Marcus J

Hero

Ring of sustenance.

Slippa bry sig om mat och bara behöva sova 4h/natt hade varit GG++.

/Marcus scorar nördpoäng

G

Guest

Guest
En jättedildo med besvärjelsen Finna vatten E10 Sigill, Permanens och Nexus...

Magnum_UBBT

Warrior

Bag of Holding är en klockren grej.
Annars så skulle det vara superkul att ha en Super Star Destroyer och lägga sig i orbit runt jorden, inte göra ngt annat än att bara ligga där och glida. Inte höra av sig till någon representant från Usa, Ryssland eller något annat land utan bara sitta och skratta. Oj oj vilka reaktioner det skulle bli. :gremlaugh:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
En sonic screw driver. Ärligt, doktorn kan ju göra precis vad som helst med den. Eventuelt Tardisen.

Nightowl

Champion
En jättedildo med besvärjelsen Finna vatten E10 Sigill, Permanens och Nexus...
Aktiveringsvillkoret skulle givetvis vara detsamma som för de flesta magiska vapen: så fort man använder den.

Fast just det skulle vara roligare med E12 och utan Nexus. I sådana fall så får man ett magiskt föremål som när man kör upp det i röven ger de exakta koordinaterna för ett dussin vattenkällor, samtidigt som det suger tillräckligt mycket själskraft från en för att en genomsnittlig person ska gå ned på PSY 0 ch dö, hans själ förintad.

Erik

solvebring

Superhero

Vadsomhest som gör att jag kan teleportera mig...
WORD!
Inte vad som helst dock... hrm, finns en del saker som jag inte skulle vilja ha på mig, i mig etc.
Well, teleport, underbart!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

En sonic screw driver. Ärligt, doktorn kan ju göra precis vad som helst med den. Eventuelt Tardisen.
En TARDIS, absolut. Har man en så'n kan man ju säkerligen skaffa sig en sonisk skruvmejsel..

Dessutom kan inte sonisk skruvmejsel göra allt. Den kan t.ex inte skada folk (påstår Doktorn själv iaf). Inte för att jag skulle vilja det...

(Om någon skulle göra rollspel av den nya serien, skulle jag nog välja en laserskruvmejsel istället, en sån där som han har den där karln som dök upp i förra avsnittet som jag inte ska spoila... OM jag nu ville skada folk. Fast det vill jag inte. Äh, det blir nog en TARDIS, helt enkelt. Med fungerande kameleontkrets.)

Johan K

Gammal & dryg

Att jag inte kom den grejen om Super Star Destroyer.. Snacka om penisförlänger alltså. :gremgrin:
Skulle ju inte heller gnälla om jag hade en sådan..

Organ

Out of time, out of mind
Fast just det skulle vara roligare med E12 och utan Nexus. I sådana fall så får man ett magiskt föremål som när man kör upp det i röven ger de exakta koordinaterna för ett dussin vattenkällor, samtidigt som det suger tillräckligt mycket själskraft från en för att en genomsnittlig person ska gå ned på PSY 0 ch dö, hans själ förintad.
Inte nog med att man dör heller, dessutom så hittas ens döda kropp med en dildo i röven! Snacka om eftermäle... :gremgrin:

/Anders

rks

Warrior
Värlssvälten --> krocka med solen...

Jag vill ha någon form av artefakt som gör att man får hur mycket mat som helst från den. Sedan sprids denna mat och hindrar världssvälten. Däremot så betyder detta att det genom att tillföra en massa massa till jorden så kommer jorden få större massa --> dras närmare solen (?) (skitusel på astrofysik) och så dör vi allihop istället!

Eller en decanter of endless water som man ställer på "geyser"-setting och placerar i Sahara.