Nekromanti Vilken som helst typ av rollspel i GBG/mölnlycke!

DasVerner

Veteran
Nu börjar jag bli desperat! Vill få tillfredsställa mitt beroende och få börja spela igen! Föredrar att spela med kan tänka mig spelleda i värsta fall.

Har erfarenhet av d20, WoD, Eon, Kult, M:Ua och gammla hederliga DoD 91. Men i princip allt är av intresse numera!

Söker även figurspelsgrupper (Star Wars Miniatures eller Dungeon and Dragon Miniatures)

G

Guest

Guest
Re: Vilken som helst typ av rollspel i GBG/mölnlyc

Beroende på hur ungdomliga spelare du är ute efter så finns det en förening det ofta finns folk som vill börja rollspela i.
Den heter Hikari-Kai, och är en standard japanförening som har väldigt stort medlemsantal, fast om man ska leta rollspelare skulle jag föreslå att man går dit på torsdagar då de nördigate är där...
Forumet lär också funka...
Hikari-Kai

/Zorbeltuss som dock kan säga att de flesta är väldigt oerfarna rollspelare

DarkMystic

Swordsman

Hikari-Kai är en väldigt speciell klubb.

Men jag föreslår även http://fluff.sverok.net/news.php föreningen Fluff. Många rollspelare och dessutom som finns det grymt många som pysslar med minatures i föreningen, kolla in hemsidan.

DasVerner

Veteran

Tack för tipsen grabbar, men letar inte direkt efter föreningar, är detta enda sättet att gå till väga?

DarkMystic

Swordsman

Nej men det är start, du kan dra till dessa och träffa nytt folk.

G

Guest

Guest

Tänkte skriva Fluff också men pågrund av tidsbrist blev det bara den förening som man får en spelgrup bara genom att nämna rollspel i rätt rum, det kräver lite mera planering av tider och plats etc för att få det att funka på föreningen fluff :gremtongue:

/Zorbeltuss som är med i båda

DasVerner

Veteran

Då är frågan om man kan få tag i de båda föreningarna utan att komma till lokalerna eftersom mitt lokalsinne är värdelöst, speciellt i gbg.

ravenkult

Veteran
Jag bor i GBG och letar också efter ngn grupp eller spelare. Spelar gärna oWOD, nWOD, indie o.s.v

DasVerner

Veteran
Tja! har bara testat oWOD nångång, men spelar gärna vilket som helst av dem, men spelleder gärna inte. Hör av dig om du hittar fler spelare så är jag gärna på