Trots att jag skrivit en del för Neotech så har jag inte spelat så jättemycket. Jag saknar tyvärr fast spelgrupp. Men det lilla jag testat så har det inte blivit så mycket om gäng eller hemliga agenter, vilket kanske kan vara vanligt i andra cyberpunkspel. Jag tycker att Neotech passar rätt bra för att spela “vanliga” personer (i den mån folk i Neotechs värld är vanliga) i vardagliga situationer. Neotechs värld är så gonzo att en vanlig dag i livet kan leda till spännande utflippade händelser och äventyr.
Den senaste tiden har upplägget att spela influencers blivit mer och mer intressant. Vi kommer snart att släppa en väldigt matnyttig artikel om hur man spelar influencers i Neotechs värld och det upplägget kan verkligen bädda för spännande äventyr! Klart man kastar sig in i galna situationer så länge man får likes, följare och donationer!
Det mesta jag skrivit till Neotech har ju utspelat sig i den världens Somalia. Där är familjen och familjens heder väldigt viktig så många äventyr jag har skrivit har detta som centralt tema. Ett exempel är mitt senaste äventyr
Blodig Asfalt. Där ska rollpersonerna spåra upp en tjej. Inte för att hon har stulit något, är nån spion eller sitter på viktig information vilket ju är ett klassiskt cyberpunk-upplägg. Nej, istället handlar det om att hon måste närvara på en viktig familjemiddag.
@Ymir Du lär ju ha spelat en del Neotech gissar jag. Vad för äventyr brukar du spela?