Nekromanti Vilken typ av scenarion spelas?

CanuckWannabe

Veteran
När man läser här på forumet så får man intrycket av att det mest spelas splatter-västern i öknen. Stämmer det?

Anledningen till att jag undrar är om det är värt arbetet att sammanställa det jag har om Kanadensiska Klippiga bergen med omnejd ( avgränsat av gränsen mot USA i söder, Kelowna/Kamloops i väst, Calgary/Edmonton i öst och Klippiga bergens slut i norr).

Det finns gott om pälshandel, indianer, guld-rusher, varmvatten, järnvägsbyggen, kor, NWMP(RCMP), snö, historiska SLP mm. MEN ont om våldsamma skurkar, massmord, indiankrig och allmänt övervåld.

Så jag undrar också om det finns någon som skulle ha någon användning av en sådan sammanställning ?

Eagle

Swordsman
Hej!

Ditt material om klippiga bergen låter intressant. Det är någon som håller på med ett kampanjmaterial om Klondike, Alaska - så sammantaget så kommer ni erbjuda ett roligt komplement till den western man är van vid. Omväxlling förnöjer. Och även om ditt material saknar indiankrig och våldsamma skurkar - så får man nog ändå förutsätta att det finns utrymme för konflikter och spännande intriger. Jag ser mycket fram emot att ta del av ditt material när du väljer att lägga upp det på internet.

Vi tycker att det låter som ett väldigt intressant material, och skulle definitivt gärna se mer av det:) Skulle du ta dig tid att sammanställa det material du har lägger vi gärna upp det på Westerns officiella hemsida www.rollspel.com Vi hjälper då också gärna till med att fixa illustrationer.

/a & t

Det stämmer utmärkt att ett Klondike-supplement är på gång. Även ett om New York, som väl får sägas avvika från en mer klassisk Western-setting;-)

/a & t

Storuggla

Champion
Jag vet inte jag, mina spelare har en förkärlek för att reta upp lagen... Men bakgrund är aldrig fel. Aldrig. Alltid rätt är bakgrund. Jepp.

Storuggla, gillar bakgrund

Rosen

Myrmidon
När man läser här på forumet så får man intrycket av att det mest spelas splatter-västern i öknen.

Ser nu framför mig cowboys med hockeymasker. (-:
Iofs bläddrade jag i en bok om splatterfilmer en gång, där de bl.a tog upp 'The Wild Bunch'...

--
Åke

don Larsson

Veteran
Jag tycker det låter väldigt intressant, eftersom jag för närvarande pular något i högsta grad närliggande. (Jag författar på det kommande Western-supplementet Klondike)
Maila mig gärna och berätta mer, så kommer du åtminstone bemötas med en bunt vänliga ord, och diverse lyckönskningar... :)