Hos mig är det väldigt tydligt att TSR är den utgivare som det finns mest av och de upptar ungefär 8 av mina 13 hyllor rollspel. Av de 8 hyllorna så tar deras två storsäljare D&D och AD&D (mitt favoritrollspel) upp 6-7. Listor och sånt tycker jag är kul så nån dag ska jag kolla vilken skribent jag har mest från, en del har ju varit aktiva för en bunt olika förlag över åren. På andra plats kommer Wizards of the Coast, egentligen mest för att jag hade turen att buda hem en stor bunt D&D 3E-material från Tradera en gång i tiden. Deras produkter täcker kanske en hylla.
Just TSR samlar jag på, men min prioritering utgår mest från vad jag är intresserad av att använda i spel, mer än skick, sällsynthet och sånt. Man kan säga att det finns några serier och format jag samlar på för samlandets skull, som TSRs hårdinbundna böcker.
Sen hittar vi Shadowrun, från FASA med flera. Mängden här är en blandning av ett klumpköp från Tradera och att mycket material går att hitta billigt.
West End Games på plats 4 beror mest på gamla TORG som jag har nästan allt till, troligen den mest kompletta av mina rollspelssamlingar om man ignorerar rollspel som kanske kommit med en eller två produkter.
Därefter blir det så pass att jag verkligen måste kolla men på resten av hyllutrymmen trängs de övriga 60-nåt rollspelen som inte faller in i utgivarna och spelen ovan.