Ett vapen som jag tycker är bra är nog glock 73. Den är lätt, men använder den mycket intressanta ammonutionen 5,7mmFN. Den bästa skadesett är nog Colt Manhanter. Bland kpistarna så är min stora favorit IMI MicroUZI-43; 45 kulor i ett mag, eldh på 18 och använder också den underbara ammonutionen 5,7mmFN. Automatkarbinerna är mer kompliserade. Jag har alltid haftt en förkärlek till 5,56mm vapen men jag vet inte. Favoriten för mig är nog CWS MXS-900 DLP. Främst för dess coola design.
Hagelgevären orkar jag inte ens ta upp. Men kal. 10 är bäst (tycker jag).
Många tycker nog att Steyr AMR är ett j-kligt bra vapen. Men vem orkar bära ett 20kg tungt gevär.... Mina favoriter är ändå Walter WA2000-B och Dragunov SVD-16.Bland kulsprutorna tycker jag om FN/BR M230 Minimi. Stor magasin kapacitet, hög eldh. osv. Men Kalashnikov PKM är ju billig och bra. Väldigt bra.... dessutom har den också en häftig design (se N1).
det här borde väl räcka ett tag. hoppas du kommer till nytta av dem. Men, jag är bara spelledare, jag har aldrig själv prövat dessa vapen. Men det är väldigt bra teoretiskt sett.
Maila mig om det är nåt fel nånstans. Jag hade inte boken tillgänglig när jag skrev detta. Så jag kan mycket väl tänka mig att det finns en massa fel....
MVH