Så sant så sant.....
Jag hadde (har KVAR dessutom) en reporter som lyckades betvinga sex stycken knuttar med MP5:or. Vapnet kommer jag inte ihåg vad det var, men det var en pistol han hadde.
Det enda som stod mellan Risto Hurmalainen (kom på ett bättre Finskt namn själva) och en kletig död var ett väldigt lyckat bruk av miljön samt en del tankekraft.
Det enda mörka molnet på den annars så klara himlen var att en av busen dog. För en gångs skull så försökte jag låta bli under äventyret (mest för att han låg i global direktsändning och hade ringt polisen som tittade på tv).
En annan favis är vanlig sprängdeg (en annan fortfarande levande (men kraftigt modifierad) gubbe). Bara man har runt 13+ i sprängteknik så kan man kontrolera smällarna rätt bra, men det krävs en hel del planering om man inte ska offa fel personer. Jag har nämligen märkt att interpol inte gillar när civilister och laglydiga medborgare går åt.
När det gäller handeldvapen så föredrar jag nog personligen hög eldhastighet (inte automateld, nödvändigtvis) och kontroll framför stor skada och areaeffekter, även fast det sistnämna har sin charm ibland.
Annars så är det vapen man helst vill ha i händerna på opositionen.......
Nu har jag redan babblat för mycket.
Svartsmurfen.
"Go for the eyes, Boo! GO FOR THE EYES!"
-
http://www.algonet.se/~johan-ek