Vilket äventyr har du spelledit flest gånger?

GVDT

Warrior
Joined
19 Oct 2021
Messages
206
Utan tvekan Svart Duell. På den tiden var det ett perfekt startäventyr. Och startade om gjorde vi många, många gånger. Mest på grund av Svart duell dock eftersom det var förbannat svårt. Liksom Resar med Tunga träklubbor och tung rinbrynja är ingen lätt match med 4 KP i armen.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,099
Location
Sthlm
Kom på massor av grejer jag kört två gånger, men inget jag kört tre. The Idea from Space kommer jag säkert spelleda igen, så det ligger bäst till. Det har alla grejer jag vill visa i OSR och diabilder ifrån rymden som i Doktor Kosmos låten.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,917
Location
Örebro
Lost Mines of Phandelver.

Jag har spellett det en gång.

Ok, vi kom inte igenom hela pg av pandemin.

Übereil
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,142
Location
Helsingborg
Utöver konventsscenarion, så har jag spellett introäventyret Baptism of Fire till Feng Shui mest. Ett bra introäventyr som presenterar grundstrukturen, delar av meta-plotten och att hintar att det finns övernaturliga företeelser i världen.
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
233
Gamla goda Spindelkonungens Pyramid till Drakar och Demoner har jag nog spellett närmre 100 gånger. Det äventyret är fantastiskt.

Jag var så inläst att jag kunde rita labyrinten ur huvudet när någon bad mig. 😂
Här kräver folket (jag) att få lite blandade godbitar och anekdoter i en egen tråd.
lite som den eminenta tråden Mos Mosel - Återfallsförbrytare .
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,031
Location
Bureå
Om jag inte räknar äventyr jag hållit i vid biblioteks- och fritidsbesök genom firman så bör det vara:

Spindelkonungens pyramid och Dimön - okänt antal gånger, men många

Death in Undercity 2 ggr
Starfall 2 ggr
Crisis on Cloud City 2 ggr
Uppdrag Tatooine 2 ggr
Svavelvinter 2 ggr
Järnringen 2 ggr
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
854
Location
Umeå
Blood and Lust till Pendragon utan tvekan. Kör det varje gång jag spelleder en sådan kampanj.
 
Top