Nekromanti Vilket fabeldjur skulle du framavla

rjonas

Hero
Inom en inte alltför avlägsen framtid kanske forskarna kan designa djur på en genetisk nivå. Om man tar sig lite friheter med denna idé kan man ställa sig frågan: vilket fabeldjur skulle du sätta till världen?

Fråga två: Vad spännande skulle kunna hända när ditt fabeldjur ser världen för första gången?

Wilmer

Hero
Enhörning, det borde vara skitlätt eftersom det typ är en smal häst med ett horn i pannan (förmodligen två lång tänder som hos narvalen så det är nog egentligen en bete).

Två sekunder efter att de släppts ut i naturen kommer tjuvjägare att döda dem och sälja dem som potensmedicin till någon kines.

Fienden

Hero
Wilmer said:
Två sekunder efter att de släppts ut i naturen kommer tjuvjägare att döda dem och sälja dem som potensmedicin till någon kines.
Lol'd hard.

Jag vill ju självklart skapa mig Kerberos, om han räknas. När min vackra, enorma, trehövdade eldsprutande hund släpps ut i världen så kommer nog en MASSA roliga saker hända. Framför allt en väldans massa döda politiker. :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Jag skulle skapa en bonnacon, bara för att få glädjen att se (och filma) när den springer runt och avfyrar brinnande bajs mot folk. Snacka om youtube/japansk tv-material, liksom.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Enhörningar

Vissa kryptozoologer och andra flummon tror att enhörningsmyterna kan härröra från exemplar av Elasmotherium som överlevde in i historisk tid, antingen mer avlägset via evenkerna och yakuternas myter eller direkt via persernas och kinesernas. Det finns en skildring av Ibn Fadlan (han som 13th Warrior handlar om, alltså) som beskriver vad han fått höra om ett bisarrt djur som tycks ha en uncanny likhet med Elasmotherium, nånstans i Greater Iran.

Och alltså, err...well:

Jag har också skrivit lite om djuret ifråga på min blogg, här.

Unfair

Hero
Kanske en chocobo (från Final Fantasy) eller kanske en Drake.

Sedan så skulle jag behöva använda en väldigt naiv världssyn för att tro att de skulle någonsin vara annat än instängda på en djurpark, aka Bur.

Men det är tanken som räknas. :gremsmile:

Eller... Hmm.. Troligtvis så räcker inte tanken alltid så, något som inte går att sätta i bur, för säkerhets skull, typ en [Random eld demon] eller steget farligare drake.

Marukusu

Hero
Jag skulle först skapa en massa imps genom att blanda DNA från människor och getter att ha som slavar och därefter ha en liten zoog som hovnarr/husdjur genom att mixtra med DNA från primater och lemurer. När man ändå håller på så skulle jag troligtvis skapa mitt eget harem av helt, i mina ögon, perfekta kvinnor.

Antagligen slutar hela sagan med att jag dör en smetig död efter att ha misslyckats spektakulärt med att modifiera mitt eget DNA och mina alster sprids ut i världen för att fullborda min dröm om att skapa Homo Sovieticus...