Tack alla som gett kommentarer!
Jag är kanske lite konservativ ja.
Jag tycker nog lite av den informationen som kanske inte alltid är viktig, bör finnas med. Jag brukar själv fylla i den - jag vill veta hur lång min RP är osv. Men man kan ju lämna dem blanka. (Iofs. funderar jag på att ge dessa data en betydelse i spelet, i avsaknad av abstrakta grundegenskaper och dylikt, så bör de konkreta fysiska data spela en roll - men jag har inte bestämt mig för hur stor... Förmodligen på nivån "Nej, du kan inte använda Cillas rymddräkt, du är 14 cm längre än hon", typ. Så kanske inte världen viktigaste attribut jämt...)
Har förenklat stridsfärdigheterna liiite.
Och skippat några överflödiga. Men som sagt, inriktningen kräver nog ganska många färdigheter ändå.
Strecken är borta och just nu experimenterar jag med skuggor under plattorna för att ge ett lite mer "levande" utseende. ("Utstansning" är snyggt, men jag kunde inte få det att se bra ut.)
Om vapnen och färdigheterna - min tanke (som systemet är uppbyggt) är att man helt enkelt i vapen-rutan skriver sitt slutliga värde där. Så jag ändrade beteckningen på en kolumn. (Chansen att träffa utgår från ens färdighetsvärde och lägger till ev. bonus från vapnet.)
Skrivaranpassning tycker jag också är ganska viktigt. Jag har provat på min skrivare, och där fungerar det. Många laserskrivare har idag marginaler på bara milimetrar. Men jag har inte tillgång till, eller koll på, bläckstråleskrivare. I värsta fall får man väl dock "anpassa till utskrivbar yta" eller så, dvs. minska med någon procent.
Jag inser att tänket med A- och B-färdigheter utlöser EDD-känslor...
Jag tror dock det krävs en sån uppdelning här, mellan färdigheter alla kan försöka sig på och kunskaper som man måste introduceras till på något sätt (utbildning t.ex.). Men jag ska fundera på beteckningarna...
Skippade "utseende" som föreslagit, och fick utrymme för mer utvecklad "pengar-hantering" (spelet ska ju vara modernt, lån, skulder, amorteringar et.c. bör kunna förekomma om man t.ex. tänker sig att folk köper rymdskepp - dyra saker...)
Sen blev en lite ruta över, som jag just nu inte vet vad jag ska ha den till. (Lite liten för "Vänner" och sånt...)
Jag ska försöka snygga upp och skapa lite mer utrymme nära kanter, men det kräver väldigt pill, så jag hoppar det just nu.
Än en gång tack för alla synpunkter. Om ni vill se version två (och synpunkter är välkomna där med, så klart), finns
det här>>