Nekromanti Vilket land/länder?

Minimoni

Homelander
Ja ja, den här frågeställningen kanske är aningen tråkig och den har säkert förekommit tidigare men jag frågar ändå.

Var utspelar sig era Eonkampanjer? Även om karaktärerna reser en del så misstänker jag att de har något som de kallar hem. Hur är er Eonkampanj just nu? Är det hovintriger eller grottröj som gäller?

Min kampanj just nu utspelar sig i Muhad(kan inte göra det där tecknet över u) och är något av en persiskt influerad sagokampanj med hovintrigselement. Karaktärerna har av en eller annan anlednig ett horn i sidan till Salodan den store. Anledningarna är många och varierande. En har en gammal kärlek som han på grund av sin plats i den Muhadinska hierarkin förlorade till Salodan. Det finn dock inget som egetligen talar för att den kärleken fortfarande skulle älska karaktären och inte Salodan. En annan har förlorat sin post som Emir till en av Salodans söner och har lovat sig själv att få upprättelse. Dock ska den här upprättelsen inte ske på våldsam väg då han själv anser dig stå över sådana pöbelsfasoner. Kampanjen är ännu så länge bara in sin linda men starten har gått bra och med lite tur så kommer kampanjen utvecklas till något riktigt bra.

Tzimisce som vill veta lite om era kampanjer

Pendragon

Swashbuckler
Vi har två kampanjer igång just nu, en huvudkampanj och en reservkampanj vi spelar när Warth inte kan, vilket är ganska ofta då han gör lumpen.

Vår huvudsakliga kampanj har till mestadelen utspelat sig i norra asharina, med vissa utflykter åt sydöst.

Den började med att min rollperson, Nicoz, som av olika skäl hade hoppat av Vrimzikiels uppror nyligen (hans upprorshär hade blivit skingrad av Zorianorden under herr Ivian och Caserierna under krigsfurst Ezori), blev anlitad av ett handelsehus för att leda en av deras representanter (handelsfurstens dotter, Erianni) till Vrimzikiel, som hon behövde kontakta av olika anledningar. De andra rollpersonerna var Denelian, en avhoppad liljegardist som numera arbetade för handelshuset och mystisk flicka, Thizara, Nicoz hade hittat i skogen. Vrimzikiel hade dragit sig tillbaks in i Mithera och Nicoz ledde motvilligt Erianni och hennes sällskap rakt in i Mithera, mitt i smällkalla vintern. Efter många om och men och en hel del uttunning i leden, stormade sällskapet hals över huvud ut ur Mithera och in Caserion där vi rände runt ett tag, främst i Ramezior Turak, Jhamalo Gedonia och Marek Pomian, innan vi reste uppför raunfloden mot Drunok, återigen för att få tag i Vrimzikiel, men den här gången för att ta honom till fånga. Efter diverse intermezzon i Drunok som innefattade en vandöd hord, ett mord på en kunlighet, drakväktare i högar och en raunisk massinvasion och belägring av huvudstaden lyckades vi till slut med att skicka hem Vrimzikiel till Caserion, snyggt ihoppaketerad.

Men ingen rast eller ro för det. Genast blev vi tvungen att störta iväg efter en av våra kamrater som hade blivit tillfångatagen, vilket ledde till lite grottkrälning Moria-stylee i vad som verkade vara ett övergivet dvärgfäste (eller delar av ett) mellan Kraalen-renk-Rohgan och Tarhir-renk-Ghor. Där hittade vi förutom vår kamrat några riktigt slemmiga typer vi stött på i Mithera tidigare och Rekhem, Kharzims gyllene drake, som var på tämligen dåligt humör.
Med nöd och näppe kom vi undan med vår kamrat och våra liv i behåll och kom ut på sydsidan av bergen, varifrån vi fortsatte till Sunariskogen och Emori.

Efter ett visst hattande runt i bl a Halea Teren, lämnade vi skyndsamt Sunari, då vi verkligen inte var välkomna där längre (av någon anledning verkade de bli irriterade när en av Liljans Råds medlemmar dråsade ut genom ett fönster i Kisharnias torn... med ett svärd genom bröstet). Vi begav oss österut över Ashaslätten och kom efter några smärre intermezzon tillbaks till Marek Pomian för att håva in belöningen för Vrimzikiel.

Där är vi nu. Nästa steg blir att bege sig tillbaks till Drunok föratt försöka en Kragg till ge sig på Raunerna. För det kommer vi nog behöva dyka ner i ett Drezinfäste och möjligtvis göra en en tripp rakt in i Mithera.

Nåja... det är åtminstone sommar den här gången...

/Joel - som klippte bitarna om dagturerna till Calnia och Kamor då det var rätt knarkade episoder med tunga influenser av drömvärlden och andeplanet.

Xèrion

Veteran
Alltsom oftast brukar vi lägga våra kampanjer runt asharian halvön...anledning är närheten till både dvärgar alver och friheten och blandningen i religionen...för till fället spelar vi en dolk i natten kampanjen skriven av nån jag inte kommer ihåg nammnet på. oftast diktar vi upp egna ävetyr eller kampanjer. men just nu har vi gjort ett litet undantag.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Consaber, Pereine, Thalamur med omnejd

Det har blivit väldigt mycket av de tre länderna i titeln just nu, men jag ämnar att föra spelet till lite mer exotiska hörn av världen. Får man fresta med detektivhistorier på Kabalaordens öar? Piratande i övärlden? eller ordentlig könsförvirring i Momolan?

/Naug, slipar på alla tre idéerna

JoakimSkoogh

Veteran
Re: Consaber, Pereine, Thalamur med omnejd

Vi har för vår del aldrig lämmnat Soldarn, förutom en liten utflykt till södra Asharien..... att vi sedan har haft en nybörjar SL som inte var så inne i kartan och skapade öken i östra soldarn......

kom nu på att vi faktikst varit på andra ställen.... bara inte så seriöst..... faktiskt varit i Helm och seglat runt på ett odefinerat hav och hittade en ö som ingen visste var den låg..... blev själv lite fundersam.... Soldarn är bäst enligt min och Deriks åsikt

Phelan

Hero
I ett rätt modifierat Stora Arkipelagen där RP består av ett gäng legoknektar plus en sabrisk köpman. Under en tid har knektarna kämpat i Fraktionens tjänst via en av de lokala potentaterna (Fraktionen har startat ett anfallskrig mot cirefalierna i Övärlden, återstår att se hur det kommer gå...). Kampanjen har kommit in i en slags andra fas och RP är nu synnerligen involverade i jakten på lämningar och artefakter från öbornas forna riken, fynd som kommer bli väldigt betydelsefulla för maktkampen inom Fraktionen (vem kan styrka tuffast ättelinje? osv). Arkipelagen har, åtminstone som jag upplevt det och modifierat det, fördelen att vara dynamiskt och är inte ett område där gränserna känns huggna i sten - det finns stort utrymme för intrigerande inom Fraktionen och för (bräckliga) allianser och konflikter med andra intressen i området (sabrierna, cirefalierna, Foron, folket söder om Fraktionen, Sinaderas tiraker). Vidare har jag valt att hålla magiker ganska frånvarande i området av olika anledningar (bl a religiösa sådana vad gäller öborna).

Anyways... / Phelan

BraidsMamma

Veteran
Jusy nu är RP i Consaber och det är där som huvuddelen utspelar sig men det blir en hel del runtflängende i de andra länderna i Rhung-Alari ochså.

Silvervarg

Warrior
Mest har min rp ( som försvann när jag blev SL *undrar vart*) och de andra i asharina och consaber-området samt en tag i jargien...
Det är dock inte spelar med samma rps. Just nu är rpna i consaber för de ska på jakt efter ondingarna i perina (tack Naug :gremsmile:)

Ceram

Hero
De tre a:na Asharien, Allarin, soldArn...

Jag spelleder med samma spelare två olika spelgrupper. Den ena håller till i Soldarn och är till 75 % adelsmän och 25 % dvärg. Dessa har varierat mellan smutsäventyr och hovgrejer (som både jag och spelarna är dåliga på :gremfrown:) Senast vi spelade valde de att lämna en av karraktärernas fars baroni i södra trollhem efter att denne karraktärs unga styvmor blivit gravid...

Den andra gruppen är 100 % léaram och håller till i allarin där de "återuppväkt" en magiskt förseglad alvstad. Givetvis väcktes inte bara staden utan annat också...

Helmgast
^ â ê î ô û [OT]

Tryck ned shift samtidigt som den där knappen som sitter mellan entertangenten och å på ett svenskt tangentbord. Släpp. Sen trycker du in valfri vokal av dem som nämns i ämnet (a,e,i,o,u). Av nån anledning verkar inte y funka. I HTML skriver du & a c i r c ; & e c i r c ; & i c i r c ; & o c i r c ; eller & u c i r c ; Utan mellanslag givetvis (används här för att de inte skall bli dedäringa tecknena med circumflextecknena). Se även http://en2.wikipedia.org/wiki/Circumflex

Bjorn

Hero
Asharien, Soldarn, Västmark, Takalor (+omnejd)

Det har mest blivit dessa länder i de kampanjer jag varit SL i. Dels gillar jag dessa länder (framför allt Asharien) och dels vill man ju spela (i alla fall vill jag det) i så välbeskrivna områden som möjligt och detta "hörn" av Mundana är väl det mest välbeskrivna.

/Bjorn

Arvid

Warrior
En nyligen avslutad kampanj.

Hösten år 2969 e. Daak . dundrar Damariska skepp in i Quillas hamn, en av Västmarks viktigaste. Försvaret har ingen större chans mot de vältränade damariska styrkorna och samtidigt förlorar Västborg ett av sina omkringliggande citadell i en snabb attack. Kriget har startat och trots misslyckandet att sätta ön Naldor ur spel efter att stödja kantonfursten i en kupp, så ser det bra ut för Damarien. Efter att kriget är välsignat av abboraten i Tibara under förspeglingen, korståg mot samorismen så, så håller sig de flesta Meloriska intressen utanför. I Soldarn har Amirron Silversparre nyss gripit makten efter ett lyckat inbördeskrig men behöver rusta längre för att kunna hjälpa Västmarkierna ordentligt. Bazirtirakerna våller problem då de hjälper Edsflottan och lyckas upphäva blockaden av Rampor men de är för oenade för att utgöra ett allvarligt hot. En kommande våroffensiv planeras där en attack mot Rampor och Ralkom är inräknande. Det ser ut som ett framgångsrikt krig, men det finns motstånd inom landet, där den exilförsatta orden Vargriddarna ledar oppositionen.
Vargriddarna har med hjälp av den väldige Björnen - Bors van Duncarke - en ganska bra maktposition i landet, från Kaalen, ättens gamla borg. Vargriddaren Furst Kammal, tidigare andre sjöherren, är försatt i exil men operarar fortfarande med en del skepp från Piratöarna. Han gallas "Piraten" i hemlandet och är den näst mest eftersökta personen av Nattgardet. Detta är dock ingenting mot hans ledare – Cul van Caltner eller Gråvargen som han även kallas. Bland hovet i Targus sägs det att hundra nattgardister dag som natt letar efter Vargriddarnas ledare som sägs befinna sig inom landet. Vissa menar på van Culnars fäste i de karga bergen i öster, en ätt som lever med rykten om att vara uråldriga vampyrer. Bland andra viskas det om bergstrollens grottor i närheten av Helm men man kan också höra ovanligare förslag som Järvskogen eller att han ska ha setts i självaste Targus.
Vargriddaren Nitak har länge plågat förnödenhetstransporterna mot Västerborg som nu stått under belägring i ett och ett halvt år. Han sägs vara en av landets skicklaste ryttare och tävlade ofta om de stora torneringarnas segrar med Camher van Eben, Notgov van Culnar och Storfurstens förkämpe Riddar Kamand.
Damariska Daak-kyrkan har vissa problem inom landet, kontakterna med hovet är aningen frostigt och den växande Xinukulten jagas om än halvhjärtat. Primod Ulixies försöker sig på en farlig balansgång, där han håller kontakterna med Tibara samtidigt som han måste ge efter för Storfursten.

På andra sidan havet, på Szeziors fäktarakademi i Remrim, mottar Cziremon Falanziir ett brev från en gammal vän, Voter av Xerim, nuvarande kantonfurste i Västmark. Efter att ha läst igenom sändelsen efter hjälp skickar Cziremon brev efter hans vänner från tiden i Naldor, då de en gång hjälpte Voter av Xerim och Västmark. De träffas så småningom i Camard även om endast tre av de fem kallade anlänt. Efter diverse pratstunder bär det av mot Damarien för att hjälpa Vargriddarna å Voter av Xerims vägnar.

Kampanjen (som egentligen börjat tidigare i Naldor, samma karaktärer har dessutom varit verksamma tidigare) utspelar sig sedan främst i Targus och har ett fokus på invecklade intriger med många inblandade, detektivlösning, och dialoger mellan karaktärer samtidigt som känslan över att vara i damarien försöktes verkställas.

Samma här.

För närvarande. Plus en liten del utanför Mundana.
Nästa kampanj kommer att bli Amber, och då finns det istället en liten möjlighet att vi tittar in på Mundana och säger hej.