Nekromanti Vilket MMO-spel ska jag välja?

!Paxen

Swashbuckler
Har aldrig varit något större fan av MMORPG-spel, mest för att det inte har funnits något som intresserat mig. WoW växte alldeles för snabbt, och hade ingen lust att börja spela det, när annat folk hade köpt 2:a expansionen, Warhammer Online tänkte jag spendera pengarna på, men blev avskräckt när folk talade om att det var skitdåligt. För den delen så har jag aldrig varit så fäst vid fantasy så att jag har velat spendera så mycket pengar vid ett datorspel, och så jävla mycket tid!

Men nu kommer det tre spel som jag är villig att spendera så mycket pengar, och så jävla mycket tid med! DC Online (Som redan är ute), Dark Millenium (som kommer ut nu i år) och Fallout Online (som, vad jag vet inte har ett datum än, men ska släppas nästa år vad jag har hört).

Något av detta ska jag välja, då jag inte kommer att ha råd att köra alla tre, men frågan är vilken?

DC Online känner jag starkt för, dock så ska det tydligen vara rätt så tråkigt enligt recensioner. Kontrollerna ska tydligen också vara bäst lämpade för handkontroll, och det finns inte till Xbox (just nu), men man kanske kan använda handkontrollen från boxen?

Dark Millenium känns... Jävligt underbart! Hoppas på att det kommer vara smutsigt, varierande, häftigt.. Sen vet jag inte. Känns på förhand som att man skulle kunna bli lätt besviken. Jag vill inte köra som space marine, inte chaos för den delen heller. Eldar?! Imps är väl möjligt, men den enda rasen som jag vet att jag skulle vilja spela som är orks! Inte så varierande!

Och Fallout.. Jag vet hur trött jag blev på det efter att ha sprungit runt hela världen i F3. Kan det bli så fasligt roligt?

Vad tycker ni? vet ni något ang dom här spelen? Vad BÖR jag satsa på?

Not: som jag har för mig så är det endast Imperial Guard och Space Marines som har avtäckts, men det blir säkert inte fler än dom som jag nämnde ovan..

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Vi får se om Fallout ens kommer ut. Det är under utveckling, men det pågår en kamp i domstolen om rättigheterna till spelvärden mellan Bethesda och Interplay.

Bethesda säger att de har rättigheterna till spelvärlden och att Interplay inte får släppa spelet. Interplay däremot säger att de Bethesda har en licens som säger att om de säger nej till Interplays Fallout MMORPG, så upphör licensen och de kan släppa spelet ändå. Cue: domtstolsdrama!

Jocke

Man med skägg
DC universe har ju fått väldigt blandad kritik, en del lovande och en del riktigt negativ. Jag tror det kan vara ösigt på ps3, men jag har ingen så jag kan inte prova.

Dark Millenium fick väll sin release satt till 2013 nyss?

Rifts ska ju var ett nytt fantasymmo på g, de verkar ha ett ganska spännande klass-system men jag vet inte mer om spelet än så.

Så finns ju alltid project entropia / entropia universe / planet calypso eller vad det nu heter för närvarande. för folk som gillar riktiga pengar.

Sist men inte minst så utvecklar CCP ett Vampire: The Masquerade met tidigaste släpp 2012.

Enda fördelen jag ser med WoW är att spelt är bättre än någon sin förut från level 1 i och med att de gjort om den gamla världen där man spelar lvl 1-60.

!Paxen

Swashbuckler
Robert Jonsson said:
Vi får se om Fallout ens kommer ut. Det är under utveckling, men det pågår en kamp i domstolen om rättigheterna till spelvärden mellan Bethesda och Interplay.

Bethesda säger att de har rättigheterna till spelvärlden och att Interplay inte får släppa spelet. Interplay däremot säger att de Bethesda har en licens som säger att om de säger nej till Interplays Fallout MMORPG, så upphör licensen och de kan släppa spelet ändå. Cue: domtstolsdrama!
Jag gissar att det kommer ett, men när det blir det vette fan. Har läst lite om bråket, och det känns mer som att att Bethesda vill åka tillbaka i tiden för inte göra om misstaget att inte köpa licensen. Men nu är det mycket licenser i två omgångar

!Paxen

Swashbuckler
Jochman said:
DC universe har ju fått väldigt blandad kritik, en del lovande och en del riktigt negativ. Jag tror det kan vara ösigt på ps3, men jag har ingen så jag kan inte prova.

Dark Millenium fick väll sin release satt till 2013 nyss?

Rifts ska ju var ett nytt fantasymmo på g, de verkar ha ett ganska spännande klass-system men jag vet inte mer om spelet än så.

Så finns ju alltid project entropia / entropia universe / planet calypso eller vad det nu heter för närvarande. för folk som gillar riktiga pengar.

Sist men inte minst så utvecklar CCP ett Vampire: The Masquerade met tidigaste släpp 2012.

Enda fördelen jag ser med WoW är att spelt är bättre än någon sin förut från level 1 i och med att de gjort om den gamla världen där man spelar lvl 1-60.
Fan, jag försöker hela tiden få ett release datum men hittar ingenting. Du har troligtvis rätt om 2013.

Vampire Masqeurade har jag inte direkt varit intresserad av innan, men om jag ser någon snygg trailer så kan det möjligtvis bli det. Men inte som jag vet nu.

Som sagt innan, WoW är alldeles för mycket just nu. Känns mer och mer som att DC Online blir valet.

CromX

Veteran
Jag tyckte själv att DC Universe var underhållande, det enda jag saknar i det så är att det finns för lite "powers" att välja mellan. Sen är alla ganska likadana också..

Men det som sägs om att kontrollerna bara är anpassade för konsol e skitsnack, det funkar hur bra som hellst att spela med tangentbord och mus.

Annars finns det ju också en hel del gratis MMO spel ute som lär vara helt ok.

Testa Runes of Magic och Allods online t.ex. Båda är väl WoW kopior vad jag förstått men dom e ju gratis så det skadar int att testa :gremsmile:

Nabu

Warrior
När denna tråd ändå togs upp: Jag väntar troget på GW2. GW är det ända MMO som jag faktiskt fastnat i, och utifrån den information Arena Net släppet om GW2 så hoppas jag på att det kommer att leva upp till mina förväntningar.

Simon

Swashbuckler
Om du har funderat på DCUO så rekommenderar jag att köra Champions Online ett testvarv. De har ju free to play nu, med en modell som verkar helt vettig. Det är ett spel som jag hela tiden återvänder till.