Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
"Beholders, the terrible eye tyrants, command fearsome innate magical power. With a single glance they kill, paralyze, confuse, or enslave their foes. Rapacious and arrogant, a single beholder can easily become the overlord of its own realm of evil."
- Lords of Madness: The Book of Aberrations
Ok, så vilket monster är du i D&D?
Själv skulle jag lätt vara värsta beholdersnubben. En sådan som folk snackar om ända uppe på ytan, men framförallt i underdark. Ni vet en sådan där riktigt grinig, ilsken, uppsvälld och übermäktig gammal sak som har ett revir större än ett landskap. Mind Flayers och Drow tar omvägar runt mitt territorium och andra Beholders kissar ner sig i mardrömmar om att någon dag korsa min väg.
En riktigt otäck Elder Orb med andra ord!
<center>
</center>
- Vulf
- Lords of Madness: The Book of Aberrations
Ok, så vilket monster är du i D&D?
Själv skulle jag lätt vara värsta beholdersnubben. En sådan som folk snackar om ända uppe på ytan, men framförallt i underdark. Ni vet en sådan där riktigt grinig, ilsken, uppsvälld och übermäktig gammal sak som har ett revir större än ett landskap. Mind Flayers och Drow tar omvägar runt mitt territorium och andra Beholders kissar ner sig i mardrömmar om att någon dag korsa min väg.
En riktigt otäck Elder Orb med andra ord!
<center>
- Vulf