God45;n142792 said:
Jag har aldrig, och kommer aldrig, att använda en Atropal. För flytande aborterade guda foster är den värsta monster iden på så, så många nivåer:
Nu menar jag inte att säga emot dig, men jag satt faktiskt igår och funderade på nåt liknande. Alltså en kult som försöker föda fram ett gudalikt väsen men som, om ritualen störs, istället frammanar ett gudabarn som inte är uppfostrat ordentligt, som inte har någon impulskontroll och som helt sonika bara gör vad det vill hela tiden.
Jag tänker mig en jättebäbis i monsterformat som bara äter, gråter, sover och härjar.
Nu rör det sig förvisso inte om ett aborterat foster (gudselov) utan om en ilsk fyraåring, men ändå.
Själv tycker jag att det är tråkigt med run-of-the-mill monster. Alltså typ orcher och goblins i hundratal som beter sig på exakt samma sätt som alla förväntar sig. På samma sätt går det ju att ge "vanliga" monster en twist så att dom blir lite mer intressanta.
Jag är nog mest av allt emot att använda mig av sånt som alla vid bordet redan kan räkna ut vad det är, och hur det beter sig. Allt behöver ju inte vara en speciell snöflinga, men lite originalitet skadar inte.
Angående slimes och jellys så älskar jag allt som har med det att göra. Sen är jag en slime, vermin och bugs-person också.