Nekromanti Vilket snacks passar bäst till diverse olika rollspel?

Lukas

Mannen i Gult
Nu för tiden när jag är spelledare i apocalypse world så fixar jag alltid lite apokalyptiska popcorn (recept står i regelboken). Så när jag nu imorgon skall spela Monsterheart så har jag börjat fundera på vad som är lämpligt snacks till det.
Mitt bästa förslag hittills har varit vaniljglass rakt ur paketet som ätes med en teddybjörn i knät,

Men nu undrar jag vilket snacks (eller mat om man nu föredrar sådant) tycker du passar tematiskt perfekt för specifika spel?

Lukas

Mannen i Gult
Om jag inte hade haft en NO-alkohol policy runt mitt spelbord så hade jag tyckt att ett glas Burbon hade varit perfekt till nya western. Så nu nöjer jag mig med att äta texas chili.

Arfert

Facit
Till Saga ska ni äta helstekt gris när det är fest. För de som föredrar halal förslår jag lutfisk. Eller pinnekött.

Mundo

Myrmidon
Western utan alkohol?!
Ge mig mjölk i ett smutsigt glas...

Utan alkohol då alltså...
För Eon får man rödvinbärssaft med en droppe gift i.
Till Noir får alla varsin smäll på käften.

krank

Går ondskans ärenden
Till Rotsystem antar jag att man äter en liten skål med smaklös välling. Eller kanske en burk keso. För den där fina äckelkänslan inför konsistensen.

EDIT: Eller förresten: En person kring bordet får äta typ hemlagade scones eller något annat som är smarrigt på riktigt. Resten får välling. För den där sköna känslan av cyberpunk-dystopisk orättvisa.

Till More than Human: 1987 tror jag det duger utmärkt med en Tom & Jerry Lördagspåse, även om de ändrat förpackningen. En ask Palle Kuling, kanske? Det är iaf det godiset jag minns från min 80/90-talsbarndom.

Zorbeltuss

Hero
krank;n98281 said:
Till Rotsystem antar jag att man äter en liten skål med smaklös välling. Eller kanske en burk keso. För den där fina äckelkänslan inför konsistensen.

EDIT: Eller förresten: En person kring bordet får äta typ hemlagade scones eller något annat som är smarrigt på riktigt. Resten får välling. För den där sköna känslan av cyberpunk-dystopisk orättvisa.

Till More than Human: 1987 tror jag det duger utmärkt med en Tom & Jerry Lördagspåse, även om de ändrat förpackningen. En ask Palle Kuling, kanske? Det är iaf det godiset jag minns från min 80/90-talsbarndom.
Ersätt smaklös välling med Soylent så är det nog en vinnare.

/Luna Lovegood

God45

#PrayersForBahakan
Jag körde ett scenario i Warhammer fantasy där spelkaraktärerna tävlade i en pajtävling där priserna var en paj i ett område där det var hungersnöd. Spelarna vars karaktärer fick en paj fick ett supersmarrigt wienerbröd på riktigt.

Spelarkaraktärer mördare, utpressade, torterade, lemlästade och fuskade för att vinna den där pajtävlingen! Peak warhammer fantasy!

Jag kallade det "Äventyr med vuxenmobbning" :D

God45

#PrayersForBahakan
Vi testade en gång att dricka en shot single malt varje gång vår karaktär i Vampire drack blod. Efter 2 timmar var vi spektakulärt packade och gjorde sämre och sämre val... Vilket skadade våra karaktärer och gjorde att vi var tvungna att dricka mer och mer blod/whiskey. Det var en helt fantastiskt kväll och natt men baksmällan dagen efter önskar jag inte på någon.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
När vi spelade en 80-talskampanj i LF:NE där alla spelar barn så fixade jag alltid en stor skål med mängder av nostalgigodis.

Till övriga rollspel föredrar jag sådant som inte stör genom prassel och sånt.

När vi brukade spela hemma hos mig var det alltid en eller två glas bourbon men nu spelar vi inte hos mig och jag måste åka bil = ingen bourbon. Detta är synd.

Mundo

Myrmidon
krank;n98281 said:
Till Rotsystem äter man Rotmos.
Det säger sig självt.

LordTengel

Swordsman
En gång åt vi sambons hemlagade yakiniku (mycket gott) och drack sake (fullkomligt vidrigt) när vi spelade samurajfantasyspelet Legend of the Five Rings. Mycket stämningsfullt.

OT: En gång firade vi avslutningen av en Star Wars-kampanj med champagne. Inte så passande för själva spelet, men kul med en avslutningsceremoni för 35 äventyr och djupt älskade karaktärer.

deusexmatteo

Warrior
Symbaroum är pannkakor för mig. Spelarna snackar hela tiden om att de lagar det och kallar det för äventyrarmat.

Mutant År Noll Konservburk utan etikett och täckt i torkat blod.

micromonkey

Veteran
TE!

Vi har ofta problem med att folk blir hungriga under spelandets gång. Så innan spelmötet måste vi diskutera hur vi ska göra med mat. Så vi kör en nu praxis att alla tar med sig mat så gör vi en knyt middag av det hela där alla bjuder. Så vi äter faktiskt vanlig mat oavsett vad vi kör. Tycker det funkar otroligt bra.

Annars brukar alla ha med lite frukt, bananer och apelsiner.

Jag dricker inte alkohol själv men jag och gruppen är helt okej med supande. Jag tror vi någon gång varit fem stycken och en av oss drack och spelade som om ingenting, Det var inga problem.

Mutanten

Hero
Jag tror godis som man suger på (karameller), inte kladdar ner och som inte har papper som prasslar. Gärna starka karameller så man bara tar en karamell lite då och då.

IcarusDream

Anti-populist
När jag spelledde Trudvang under min Trudvangfas hade jag torkat kött, alkoholfri mjöd (detta var innan jag som 29:åring började dricka alkohol) och äppelmust.

På den tiden när jag fortfarande åt socker så brukade jag dricka röd druvjos (finns på lidl) när jag spelade Vampire, det ska helst drickas i ett vinglas för bästa effekt.

Som snacks föredrog jag naturgodis på den tiden jag åt socker.

En gång när vi spelade Trudvang lagade jag äppelgröt, efter ett recept på Riotminds forum och bjöd alla på.
För ett år sen när vi spelade Eon så lagade jag en bacon/fläskpaj när spelgruppen kom till ena karaktärens hemby som var känd för sin fläskpaj.

Numer dricker vi mest kaffe till spelmötena utan fika. Ibland blir det dock nån öl eller eller glas vin till. Kanske en svag Cola Zero med Rom i, främst om man spelar nåt med pirater, YAR!