Nekromanti Vilket snacks passar bäst till diverse olika rollspel?

Mukwa

Swashbuckler
Vi snacksade på det mesta när det begav sig, men här kommer en hastigt nedskriven meny

M2089 svarta boxen
Mamma scans köttbullar serverat med Findus pulvermos på plastfat. Har för mig att Techno 2090 skrev något om broskbollar, friterad svåle rullad till delikata bollar, doppade i något förkastligt smakpulver. Avnjutes bäst med en härligt, lätt metallisk PUNK IPA från Brewdog. Beskan tränger igenom avgaserna från megastaden och går bra ihop med det där adrenalinpillret din arbetsledare alltid tvingar i dig på morgonfikat.

EON
Grissvåle toppad med en halv potatis. Till det en karaff äkta kranvatten garnerat med lite hö.

Vampire: the Masquerade
Silveretui innehållandes goth-cigg med vaniljsmak (de var svarta när jag var ung och tyckte att det här var ascoolt). KVW Pinotage i bägare - ett rött, fylligt, starkt och billigt vin. Som tilltugg serveras oblat.

Drakar & Bananer
En Tom & Jerry-påse, prassla ordentligt med pappret för att öka stämningen. Ni har förmodligen dött innan ni kommer in på desserten.

Utpost
Okryddad högrev, Medium-grillad för bästa smakupplevelse. Till detta serveras två sparrisar, stekta i smaklös olja. Huset rekommenderar en rökig whisky med medelhög komplexitet och en näve jordnötter som tilltugg.

Mukwa

Swashbuckler
Vid ett par vampyrlajv hade vi lyxen att ha med några spelare som hade slaktarkontakter. Då drack vi kallt oxblod. Det var inte gott, och vettefaen om det var stämningsfullt, men det var häftigt!

Genesis

Ni dés ni maître
Mukwa;n100698 said:
Drakar & Bananer
En Tom & Jerry-påse, prassla ordentligt med pappret för att öka stämningen. Ni har förmodligen dött innan ni kommer in på desserten.
Helt rätt! Eller kanske helt enkelt en hel skål med skumbananer som folk proppar i sig tills det inte är gott längre.

Utpost
Okryddad högrev, Medium-grillad för bästa smakupplevelse. Till detta serveras två sparrisar, stekta i smaklös olja. Huset rekommenderar en rökig whisky med medelhög komplexitet och en näve jordnötter som tilltugg.
Det här är mer överraskande. Jag hade valt något konstigt scifi-aktigt, typ kanske skalade Longan-frukter i vatten, plus lite blå karamellfärg. Blåaktiga, genomskinliga ögonstora bollar med milt söt men obestämbar smak. Finns säkert något man kan ha i vattnet så att det blir lite slemmigt, också.

Nerver av stål
Whiskey. Glas efter glas med whiskey. Allra helst ska man börja kvällen innan så att man är bakfyllehes när man börjar spela.

RasmusL

Champion
Genesis;n100773 said:
Allra helst ska man börja kvällen innan så att man är bakfyllehes när man börjar spela.
Låter som Flumspelsgrillen. För övrigt så är det dags att dra igång ett event för #4 inser jag...

Mukwa

Swashbuckler
Genesis;n100773 said:
Helt rätt! Eller kanske helt enkelt en hel skål med skumbananer som folk proppar i sig tills det inte är gott längre.
Det funkar också, men det blir svårt att hålla isär begreppet "banan" om det är skumbananer inblandade. Tom & Jerry-påsen är liksom både kreativ och lekfull.

Genesis said:
Det här är mer överraskande. Jag hade valt något konstigt scifi-aktigt, typ kanske skalade Longan-frukter i vatten, plus lite blå karamellfärg. Blåaktiga, genomskinliga ögonstora bollar med milt söt men obestämbar smak. Finns säkert något man kan ha i vattnet så att det blir lite slemmigt, också.
En okryddad medium-stek är väldigt futuristiskt tycker jag, men ändå inte aptitlöst, utan lite classy liksom. Till det en whisky som bryter av smakupplevelsen, men som ändå inte är för vågad och jordnötter är, som alla vet, basföda. Utpost är ju inte smutsigt, bara sci-fi. Och om det skulle vara smutsigt så är det ändå classy-smutsigt.

Mukwa

Swashbuckler
Mutant (klassiska tappningen, UA, M1 och M2)

Recept - 4 portioner
8 st Broccolis
4 st Brysselkål
800 g Quornfärs
33 cl Coca Cola
Salt och vitpeppar
1 kg Popcorn
5 dl Kolaextrakt

Skär bort kronan på broccolisarna och spara stjälken. Kronan ska användas senare så spara den.
Stek quornfärsen, tillsätt salt och vitpeppar efter behag
Blanda i broccolistjälkarna i quornfärsen.
Häll över Coca Cola och låt stå.
Servera quornfärsen i en djup tallrik och garnera med en brysselkål i varje tallrik.
Poppa nu popcornen på sedvanligt vis, häll över kolaextraktet. Se till att de blir riktigt oljekladdiga så att eventuella rollformulär kladdas ned av allt mekande med pryttlar. Om pappret fastnar mellan någons fingrar har det fått korrekt konsistens.
Tag nu fram broccolikronorna som du skar av. Bind fast dem med ett garnnystan och lägg mitt på bordet som dekoration. Om någon slår ett lyckat slag för vildmarkslära kan denne få blombuketten och snaska på.

Vanligt kranvatten med en stänk matjord i passar utmärkt till denna måltid, om ni vill lyxa till det kan ni ta extra mycket matjord, men kom då ihåg att blanda ordentligt så att all matjord inte sjunker till botten.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om MUA lärt oss något är det att zonkäk är betydligt aptitligare än så där. Och innehåller MYCKET mer ister!