Nekromanti Vilket spel tycker Inkwell att du skall spela?

Eksem

Champion
Jag borde tydligen spela Spirit of the Century, och eftersom det är det värsta spelet jag vet känner jag att det saknas någonting i det där schemat. Å andra sidan är det det värsta spelet jag vet för att det inte är vad det utger sig för att vara, så heeelt off är det ju inte.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hollow earth expedition, och det stämmer väl ok gissar jag. Systemet ger jag inte mycket för, men 20-talet är fräsigt!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag ska tydligen spela CoC eller Vampire the Masquerade. Passar rätt bra =)

solvebring

Superhero
Open D6 vilket inte säger mig ett skit. Hittade en torftig Wiki som var så osexig att jag inte unnade mig att ens skumma texten. :gremtongue:

... Fast tja, det fanns egentligen ingen riktning på den där kartan som kändes naturlig för mig.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det är väl regelsystemet från gamla WEG/Äventyrsspels Star Wars. Fast med bortskalad spelvärld.

solvebring

Superhero
wilper said:
Det är väl regelsystemet från gamla WEG/Äventyrsspels Star Wars. Fast med bortskalad spelvärld.
Jo, det verkar vara som du säger. Kikade lite. Fast jag har iof aldrig lirat något från WEG för den delen. Däremot har man ju läst massor med trådar kring WEG's D6-system i samband med allt Star Wars-snack.

Jag hade förresten fått Rifts jag med om jag valt humor istället. Det var verkligen 50/50 där. Som sagt, jag tyckte att det var en knepig karta, för ingenting kändes riktigt passande.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag snubblade in på Warhammer Fantasy Roleplay 2nd edition genom att tycka att tärningspölar är okej. Det var ju lurigt.

G

Guest

Guest
D&D 1E... fast gör jag den här imorgon så lär resultatet bli annorlunda antar jag.

chrull

Stockholm Kartell
TORG eller RIFTS. För svarar man "det spelar inte så stor roll" på Genre och "det spelar ingen roll" på frågan om spelet ska vara öppen licens eller inte så blir det så.

Jag kan ingenting om TORG eller RIFTS.

Sodivra

Champion
wilper said:
Jag borde tydligen spela Rifts, jag är inte övertygad.

http://inkwellideas.com/misc/distinguishing-rpgs-chart/
Jag hamnade också på RIFTS! Bara för att jag inte tyckte att genre vad viktigt så ska jag spela ett spel som är alla genrer... Men då utgår ju flödesschemamakaren fortfarande från att genre är det viktigaste att välja när man väljer spel! Det tycker inte jag!

Sedan jag spelade jag med och valde "Games related to near present" istället, och då fick jag Nobilis/Amber. Yay!

Överhuvudtaget så utgick valen från sådant som jag tycker är oviktiga detaljer, men vafan. Varför tar jag det så allvarligt? Att testet faktiskt lyckades sätta mig på Nobilis, som nog är det mest rätta alternativet på kartan, är ju ganska imponerande.

Kul!

Unfair

Hero
World of Darkness.

Inte för att jag nödvändigtvis vill spela vampyr. Utan för att jag vill spela nutid men inte:
Undead, Humor, Spies, Gothic, Alternate Realities eller Cyberpunk.

Jag vill ju spela mystery med fantasyinslag i nutid.

Lukas

Mannen i Gult
eftersom jag inte kunde bästamma mig på första frågan så fick jag två svar
Torg(aldrig hört talas om) och Paranoia (har viljat spelleda bra länge men mina spelare vägrar)

//Lukas som tyckte det var ett kul test

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag kör fast på den första frågan, eftersom jag skiter i genre, men bryr mig om typ av berättelse. Om jag svarar ärligt blir jag skickat ner i generiska regler-träsket, som är precis raka motsatsen mot det jag vill spela. RIFTS är verkligen inte något jag är intresserad av.

/tobias

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Call of Cthulhu blev det nog. Odöda gjort på rätt sätt är ju trevligt.

Andravalet blev Warhammer 40K. Aningen märkligt att det 40.000e århundrandet gömmer sig under genrer relaterade till nära nutid.