Nekromanti Vilket vapen har du?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ska vi leka en lek?

Du är ensam mot hundra snabba (28 dagar) zombies. Det enda vapen du har är det du senast använde i ett tevespel/dataspel. Hur rökt är du?

Jag är helt rökt: +1 Battle Axe, Dungeons & Dragons Online.

Mukwa

Swashbuckler
En fotboll, Fifa 12. Pretty smoked. Visserligen spelade jag med världslaget, så jag har fetbra stats och kan både springa ifrån dem, nicka dem och slå inlägg med precision på dem! 4-4-2, pepp! Nu tar vi dem!

Ram

Skev
En semitrailer cop car, Smash cops på iPad. Känns hyggligt ok. :gremsmile:

Om paddan inte räknas så får jag hoppas på att en hockeyklubba från NHL2004 på PC. Känns inte så stabilt...

Genesis

Ni dés ni maître
Oj, hm. Jag har spelat få dataspel sedan tonåren, och jag tror inte att man använde vapen i många av dem. Motorcykel, men det är knappast ett vapen. Och i det där andra så springer man bara ...

Åh, jag lirade ju Civ på paddan för ett tag sedan! Jag lirade till slutet, så ... en atombomb.

Jag är rätt rökt, men det är de också!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Athiss Deadeye's Exterminator, Star Wars Old Republic.
Riktigt nice då det är en typ av long range blaster, kommer nog klara mig ganska ok.

Botulf

Hero
Demonslaktarsvärd med Oni krafter som blåser bort zombies i en eldstorm innan man börjar hacka loss. Onimusha II :gremgrin:
Så jag kanske iaf har hyfsad chans.

G

Guest

Guest
Nittionio minor*. Jag spelar en hel del MS Röj....

* Ska man vara picky är det nog sjöminor.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det var Blood bowl, och det var jag som anföll när spelet hängde sig, så jag antar att jag hade en amerikansk fotboll med några spikar på. Det är inte så bra.

/tobias

!Paxen

Swashbuckler
Räknas Batman som ett vapen? Annars användes nog batarangen sist.

Tyr

Hero
I spelet jag spelade senast spelar man tre karaktärer samtidigt. De använde senast dessa vapen:

Dragon Killer lvl 5. Fett svärd i guld vars parerstång ser ut som ett drakhuvud. Gör elektrisk skada och har en chans att paralysera fiender.
Jag ser inte hur ett tvåhandssvärd ska rädda mig från zombiehorder = körd.

Seraphim lvl 5. Ett heligt stavvapen som gör extra helig skada om man slår med den.
Hmmm, jag tror den sorten av zombier skiter i om det är helig skada eller inte = antagligen körd.

Thunder Core lvl 5. Ett skjutvapen som gör elektrisk skada. Kan utföra bonusattack om jag blir anfallen.
Vapnet är större än vad karaktären är så jag skulle inte kunna använda det = körd.

Laowai

Hero
Colt ACR/M16A2E2 med förlängda magasin, precisionspipa, kikarsikte och ljuddämpare.

Fallout New Vegas (Moddad för extra vapen-lullull)

Tror att jag skulle klara mig rätt okej också tbh.

Übereil

Swashbuckler
Jag ska köra med ett långsvärd stort som ett tvåhandssvärd och en dolk stor som ett kortsvärd. Spelar Dragon Age.

Jag kommer försöka distrahera zombiejävlarna genom att kasta svärden i någon helt outgrundlig riktning. Det kommer kanske köpa mig ett par sekunder extra att hitta någon klippa att hoppa ut från.

Übereil, orka bli uppäten, liksom

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag är nog körd då jag har två stycken tvåhandssvärd, spelar nämligen "The Witcher 2".