Nekromanti Vill du ha en egen blodslinje?

God45

#PrayersForBahakan
Okej, jag känner att jag behöver ett nytt projekt för att fira att forumet är tillbaks. Och det är snart oktober så...
Dags för Vampire! Mer specifikt Vampire: the requiem. Vill du ha en egen blodslinje? För er som inte vet så är blodslinjer i Vampire mystiska mutationer som kan uppstå en vampyrs blod och som sedan förs vidare till hennes ättlingar. Blodslinjer kan uppstå efter att en mäktig (läs: sjuk, obehaglig eller störd) vampyr gjort en medveten och mystisk ansträngning med målet att förändra sitt blod eller på grund av särskilda trauman som drabbat blodslinjens grundare. Så, du vill ha en egen blodslinje? Inga problem, det enda du måste göra är att svara på två frågor:

1. Nämn en sak som är viktig både för dig och för din vampyriska blodslinje.

2. Vilken klan av vampyrer är din klan en avvikare från? Klanerna, om du inte riktigt minns dem, är som följer: (Okej, klanernas ursprung är bara canon när jag kör Requiem. Men det här är min tråd så jag gör som jag vill.)

Daeva: De moderna sexiga vampyrerna som du har sett sedan Anne Rice skrev ”Interview with the vampire”. De här vampyrerna är de som är bäst på att smälta in i bland människor och på att manipulera känslor. De är dock lika döda emotionellt som de är fysiskt. Klanens grundare är eller var Lilith, Adams första fru som kastades ut ur Eden och förbannades av gud. Detta gör Daeva till den äldsta formen av vampyr.

Gangrel: Vampyrerna som mest är i kontakt med monstret som gömmer sig inom dem. Gangrel är inte dummare eller mindre mänskliga än andra vampyrer, men deras blod bär med sig säkerheten om att de är monster. De är dock monster på olika sätt, allt ifrån monstret som kastar sig över byten och sliter dem i bitar i 30 days of night till krigarfursten Dracula i sitt slott är Gangrel. Klanens grundare är Vlad Tepes, Dracula, själv vilket gör dem till den yngsta klanen och den som är mest centraliserad i Europa.

Mekhet: Vampyrer associerade med nattens mörker och mysterier. På många sätt är de några av de mest mångsidiga vampyrerna med allting från mystiker, stalkers och lönnmördare i sina led. Mekhets mångsidighet gör det svårt att peka på en film eller bok som ger ett bra exempel av dem men jag tenderar att tänka på dem som vampyrerna från Blade. Deras association med natten gör dem särskilt sårbara för ljus i alla dess former. Mekhet klanens grundare är Kain, den första mördaren, som förbannades av gud efter att ha begått mänsklighetens första mord.

Nosferatu: Synbart fruktansvärda och vidriga vampyrer. Nosferatu ser lika monstruösa ut som alla vampyrer är. Deras ohyggliga utseenden gör dem utstötta inte bara från mänskligheten utan också från de flesta vampyriska samhällen. Deras förmågor gör dem dock för värdefulla för att utrota eller driva ut ur de flesta vampyriska prinsars domäner. Det är okänt varifrån Nosferatu klanen härstammar. Det som är känt är att Nosferatu redan gömde sig i natten i den nya världen när immigration av Europeiska vampyrer påbörjades och att inhemska Nosferatu också påträffades i Australien och i Sub-Sahara Afrika av Europeiska vampyrer när de anlände med Europeiska kolonisatörer.

Ventrue: De vampyriska blåbloden och härskarna över vampyrernas neo-feodala samhälle. Ventrue vinner alltid, det är vad som gör dem så effektiva, oavsett vad som händer så vinner en Ventrue. Även om alla medlemar av klanen inte befinner sig bland eliten så är de inflytelserika och mäktiga på den sociala nivå som de befinner sig på och de är farligt snabba på att klättra socialt. Deras makthunger gör dem dock mentalt instabila och många av dem faller på grund av sina egna inre demoner. Medan det kan vara frestande att tänka på Ventrue vampyrer som stela feodala härskare i stil med Viktor i Underworld så fungerar karaktärer som Eli från Låt den rätta komma in också som en utmärkt Ventrue, bara på en lägre nivå. Ventrue klanen fick sin början när Longius stack Jesus i sidan när han hängde på korset, dödade honom och blev förbannad av gud.
Phew, det var rätt mycket att skriva om klanerna... Så, nu är vi klara med alla formaliteterna. Vill du ha din egna blodslinje?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Klart jag vill ha min egen blodslinje.
1. Frihet
2. Gangrel

Sia

Veteran
Vad roligt att se dig igång igen God45! :) mobilen = ful formatering.

1. Flärd
2. Daeva

Rhodryn

Hero
Hmm... inga Toreadorer... eller Brujah... ok. Tror det får bli Daeva som jag aldrig hört talas om innan... dom känns lite som Toreador för mig av någon anledning... så...

1. Så länge jag följer grundreglerna så får jag göra exakt vad jag vill, hur jag vill, och när jag vill.
2. Daeva.
Luna Lovegood said:
Daeva är lite som Brujah och Toreador ihopslagna :)
Kärlekscraft said:
Mina Toreadors[Masquerade] är mer som Daeva från Reqiuem-versionen, vilket gör att de blir mer som Malkaverna. Fast istället för att vara "galen" så är man mer slav under sina laster och passioner.
Rhodryn said:
Luna: Nice. Då kanske passar dom mig utmärkt. :)
Kärlekscraft said:
Tänk bara på också att litteraturen beskriver varje klan som en säregen stereotyp: dvs läser du om Ventrue i boken så kan man få för sig att vartenda en av dom går klädda i kostym och åker runt i limo. Men så är inte fallet.
Rhodryn said:
Fair enough. Mycket av det jag tittar på ju är en kombination av vad en klan som helhet "brukar" vara, känslan jag får av en klan, plus vilka discipliner dom har, mm. Så Toreadorer kändes alltid som en av de klaner som jag gillade pga hela den där "artistiska" sidan med dom. Brujah var ju alltid den där "frihet, göra som vi vill mer eller mindre" plus lätt till strids delen... lite samma som med Gangrel fast dom var inte lika snabba till strid (om jag minns rätt), och håller sig undan från folk.
Rhodryn said:
Hur jag spelar karaktärer är ju mycket baserat på mig själv. Jag aldrig varit bra på att spela en karaktär på ett sätt som inte är "mig". Visst, kanske "mig" med modification, men nästan aldrig helt tvärs emot vad och vem jag är. Jag kan t.ex försöka spela någon som känner sig "överlägsen" alla andra, och det kan funka, men bara till en viss gräns. Vilket väl gör att jag söker efter dom där "omslagen" som passar mig, även om omslagen igentligen inte behöver vara vad en person är från den grejen.

Zorbeltuss

Hero
1. Ghoul Liberation Front
2. Daeva

/Luna Lovegood som gillar Molotov Cocktails

God45

#PrayersForBahakan
Vicotnik
Ingen är fri förrän alla är fria

Mänskligheten älskar att kontrollera andra människor. Det kan vara genom pengar eller bojor, med vapen eller med ord men det förekommer alltid överallt. Man kan ju tänka sig att en av de få fördelarna med att bli ett odödligt monster är att man äntligen är fri... Men inte. Istället finner man sig fångad i ett nät av blod och intriger spunnit av mästare ännu värre än de man undslapp med döden.

Men vissa av de döda accepterar inte denna slaveriets status quo och bestämer sig för att göra något åt det. De vill befria inte bara sig själva men även använda sin förbannelse för att rädda andra. Men deras brutala och okompromissande metoder ställer dem inte bara i konflikt med människor men också med sina vampyriska jämlikar.

Moders klan: Gangrel

Blodslinje discipliner: Animalism, Protean, Resilience, Celerity.

Smeknamn/öknamn: Lincons.

Svaghet: Blodslinjen lider av Gangrel klanens vanliga svaghet. Utöver det orsakar inte medlemmarna av klanens blod ett beroende och de kan inte skapa Ghuler

Historia och kultur: Blodslinjens historia är osäker och mer myt än sanning, mycket beroende på dennas ålder. Men så här går historien som sires brukar berätta för sina childers inom blodslinjen. Någon gång på det tidiga 1100-talet räddade en märklig blek man två isländska trälar efter att han dödat deras ägare. Språkförbistringen gjorde att de inte riktigt förstod honom men de hörde honom säga ordet "Vicotnik" flera gånger som om det var hans eller någon annans namn. Hur som helst verkade han erbjuda dem något och de accepterade varpå han förvandlade dem till vampyrer innan han lämnade dem. Efter att ha stulit ett skepp gav de båda nyblivna vampyrerna av mot kontinenten. Någonstans på vägen stötte de på andra trälar och bestämde sig för att befria dem, de förvandlade också en av trälarna som gick med på det till en av dem. Och så fortsatte det genom århundraden, medlemar av blodslinjen fritar förslavade människor av alla de slag, nu förtiden mestadels tvångsarbetare och trafficking offer, och förvandlar lovande individer som de fritagit bara om de går med på det. Blodslinje är fortfarande mestadels nomadisk men vissa ovanliga individer tillhörandes den har slagit sig ner i fasta domäner.

Om det här var allt de gjorde hade de kanske inte varit så avskydda och ökända inom vampyrsamhället som de faktiskt är. Att de är det beror på två saker: 1. De använder vilka medel som helst för att nå sina mål. Detta betyder i många fall extrema mängder våld vilket även om det inte är märkbart övernaturligt inte precis är diskret och 2. De anser att Ghuler är förslavade och ta alla chanser de får att befria dem. Detta har gjort dem hatade av en hel del vampyrer som förlorat värdefulla tillgångar och personal när Lincons bestäms sig för att "rädda dem".

Rykte: Lincons är inte välkomna i särskilt många domäner. De är kända för att skapa konflikter med andra vampyrer och till och med Chartians tycker deras idéer är för extrema när det kommer till att inte utnyttja människor. Med det sagt så använder en del prinsar Lincons rykte för att bära vita hattar för att göra dem till mycket pålitliga sheriffer.

Koncept: Politisk aktivist, Monstruös monsterjägare, Odöd hjälparbetare, blodsugande gangster med en hederskod, modern viking på motorcykel.
Kärlekscraft said:
Mycket bra exempel! Då är det bara att bygga vidare på koncepet genom att skapa fler off-shots och subklaner till de stora, etablerade huvudklanerna.

Cybot

Mest spelbar
1. Chavs
2. Daeva

:rolleyes:
God45 said:
Plocka upp Shadows over the UK och kolla på sidan 17. Tanner blodslinjen finns redan :p

Det är inte ens den knäppaste blodslinjen. Kemiskavapen blodslinjen från Ancient Bloodlines är betydligt knäppare.

God45

#PrayersForBahakan
slanfan;n41924 said:
1. Den absolut svartaste (ultrasvart) magin.
2. Ventrue.
Falanns
Blodet är sött, men inte sötare än själen

Diableri, inget annat ord sätter igång paniken hos och ryktena bland vampyrer. Det är en av anledningarna till att infernalisterna bland Belial's brood är så fruktade som de faktiskt är. Men i en sekt bestående av sataniska diablerister, hur kan en viss grupp monster stå ut ut mängden? Förfining. Det är en sak för en varelse i ett djurisk vansinne att falla på någon och sluka deras själ, det är något helt annat när det ritualiseras och utbildade monster förvandra den outtalbara handlingen som är diableri till inte bara en vetenskap utan en konst...

Moders klan: Ventrue.

Blodslinje discipliner: Animalism, Dominate, Resilience och Amaranth.

Smeknamn/öknamn: Påvar (eftersom påven är den enda som får mer själar än dem).

Svaghet: Medlemmar av blodslinjen lider av den vanliga Ventrue klansvagheten. Utöver detta kan medlemar av klanen inte återfå eller öka sin humanity, de vet vart de är på väg och ser ingen anledning att stanna på vägen.

Historia och kultur: Påvarna är faktiskt en mycket yngre blodslinje än de flesta tror. Jonathan Falanns var en medlem av Belial's brood som var framträdande under 1930 och 1940 talet i Amerika. Medan världens uppmärksamhet var riktad mot världskriget drev han sin egna välplanerade kampanj av krig och diableri mot städer runtomkring i Amerika. Falanns var iskall och organiserad men en enorm hedonist. Hans planer var egentligen bara ett sätt att låta honom knulla, dricka, fest, döda och framförallt fånga och sakta diablerisera sina fiender. Han steg snabbt till att vara nästan så potent som någon vampyr kan vara och utvecklade genom experiment mer effektiva och njutbara sätt att diablerisera sina fiender. Medan sekten inte riktigt såg nyttan med detta så lätt de honom hållas, han fick ju resultat! Jonathan föll i tropor efter sin enormt snabba stigning i makt under det tidiga 50-talet... Det är i alla fall vad hans childers, som han skapade av de skarpaste taktiker och mest vridna sadister han kunde hitta, hävdar. Om de egentligen diableriserade honom förtäljer inte historien. I dagsläget är blodslinjen djupt splittrad och medan individuella medlemar är enorm mäktiga så sammarbetar de inte med varandra. Det visar sig att inte ens själätande monster litar på andra själätande monster...

Rykte: Skräckinjagande. Det är ganska få saker som skrämmer de riktigt gamla vampyrerna men diabler? Det gör tricket. Så en blodslinje av super diablerister är något av det värsta som man kan tänka sig. Deras koppling till Belial's brood gör dem inte heller mindre skräckinjagande.

Koncept: Rituell seriemördare, Belial's brood general, brutal social klättrare eller perfekt monster.

Amaranth: Den här unika disciplinen låter de vridna medlemmarna av blodslinjen förfina diableri för att maximera fördelarna det ger dem. Deras krafter kräver en rituell inramning men låter dem få den fulla makten från ett offers blod och själ, sluka andar som de slukar själar bundna i blod och kött och till och med diablerisera andra övernaturliga varelser så som magiker och varulvar.
slanfan said:
Mycket (o)trevligt, det knäcker ju både assamite och lasombra samtidigt!

God45

#PrayersForBahakan
Sia;n42027 said:
Vad roligt att se dig igång igen God45! :) mobilen = ful formatering.

1. Flärd
2. Daeva
Salus in arduis
Låt dem äta tårta.

Lyx, det goda i livet och efterlivet, är det inte vad vi alla egentligen vill ha? Man kan kanske inte köpa lycka men om man är ett odödligt monster som har svårt att känna positiva känslor så hjälper det verkligen at gråta i en limousin istället för på en buss. Har man de snyggaste kläderna, den bekvämaste bostaden, den vackraste utsikten, de snabbaste bilarna, de hetaste älskarna och den bästa underhållningen kanske man åtminstone lyckas hålla ångesten av att inse vad man är borta. Poängen är inte att njuta av saker, det är att dränka känslorna i saker och pengar och sex och fester så att man sliper känna dem.

Moders klan: Daeva.

Blodslinje discipliner: Celerity, Majesty, Vigor och Dominate.

Smeknamn/öknamn: Antoinetter. Golddiggers.

Svaghet: Medlemar av blodslinjen lider av den normala Daeva klansvagheten. Utöver detta så kan klanen enbart dricka blod från rika människor. Rikedom är en social konstruktion vilket gör att det inte finns någon egentlig summa som krävs för att räknas som rik utan det beror på samanhanget. Blod som inte kommer från rika människor räknas ej som vitae för medlemar av blodslinjen.

Historia och kultur: En trygghamn i svåra tider är kanske inte hur de flesta skulle beskriva den här blodslinjen under de moderna nätterna, men under franskarevolutionen när flera vampyrers gömställen och blodslavar förgjordes var det just vad den här blodlinjens grundare var. Medan grundarens namn är förlorat i tidens dimmor så var hon en engelsk kindred som tog emot sina drabbade franska kusiner och placerade in dem på positioner där de kunde gömma sig bland och dra nytta av överklassen. Grundarens unika skicklighet när det kom till att manipulera de högre klasserna och deras tillgångar uppskattades av flera av de vampyriska flyktingarna och några av dem som var Daeva gick med i hennes blodslinje. Detta är enligt några av Antoinetterna vad som gett blodslinjen sin blandning av engelsk pragmatism och fransk stil.

Rykte: Mycket, mycket gott hos Invictus. Det är en blodslinje av försiktiga vampyrer som i och med sin kontroll över kapital och de med kapital samt sina discipliner är mycket bra på att upprätthålla masqueraden. Detta får dem att se ut som allting Chartian rörelsen hatar men tja, man kan inte göra alla glada.

Koncept: Entourage veteran, Trofehustru, country klubb ägare, Frimurare, Gold digger, Företagsledare.

Tell

Hero
1. Grangel. Utan kontakt med djurets passion kan inget uppnås. Varken mat, sex, debatt, lyrik eller något annat spelar roll utan viljan till liv.
2. Makt att förändra. Utan makt att agera spelar inget annat någon roll. Viljan till makt = viljan till liv.

viggo

Veteran
1: Djur
2: Ventrue
God45 said:
Du var tvungen att ta Ventrue så att jag inte bara kan slänga på Animalism på en klan och kalla det en blodslinje va? Jag ser hur det är... Jag ska nog hitta nå något! ;)

God45

#PrayersForBahakan
Rhodryn;n42032 said:
Hmm... inga Toreadorer... eller Brujah... ok. Tror det får bli Daeva som jag aldrig hört talas om innan... dom känns lite som Toreador för mig av någon anledning... så...

1. Så länge jag följer grundreglerna så får jag göra exakt vad jag vill, hur jag vill, och när jag vill.
2. Daeva.
De tystlåtna murarna
Rör mig inte! Ahhh! Dö!!! [Ljud av kött som slits itu]

Evigheten är ensam och ärligt talat är det ingen som föredrar den ensamheten. Det är en av de största förbannelserna som vampyrer måste hantera under sina långa existenser. Det är ensamt även tillsammans med andra vampyrer eftersom de politiska spelen och deltagarnas monstruösa naturer fortfarande lämnar dem isolerade även när de är tillsammans med andra monster. Men det är en liten tröst i alla fall, att kunna tala med någon som går igenom samma saker som en själv, att kunna röra dem och att kunna känna att det är inte bara jag som har det såhär. Men vissa monster förnekas även denna lilla tröst.

Moders klan: Daeva

Blodslinje discipliner: Celerity, Majesty, Vigor och Auspex.

Smeknamn/öknamn: Bubbelpojkar.

Svaghet: Bubbelpojkarna lider av den vanliga Daeva klansvagheten. Utöver detta lider de av en extrem social fobi som bara utlöses i kontakt med andra vampyrer. Medlemar av klanen har svårt att vara nära andra vampyrer och när de befinner sig i en social situation med ett större antal vampyrer än de har blood potency (inte räknat dem själva) så måste de rulla mot Predators taint oavsett hur många gånger de har träffat de andra vampyrerna. De måste också rulla mot Predators taint varje gång en annan vampyr rör dem och om de misslyckas falla ner i frenzy.

Historia och kultur: Ron Dryhden hade inget lätt liv. En krossande rädsla för andra människor och sociala situationer fångade honom bakom en datorskärm i en isolerad lägenhet under hela hans korta, sorgliga liv. När en vampyr mitt i en frenzy kastade sig över honom, sög honom tom och råkade förvandla honom så slutade Ron snabbt vara förskräckt och blev istället tacksam. All skräcken var borta! Han var dessutom övernaturlig cool och social och älskade det. Visst, han behövde dricka blod men det var ett litet pris att betala för friheten från rädslan! Det här varade tills andra vampyrer hittade honom och släpade honom framför prinsen. Då kom all skräcken tillbaks igen men nu riktad mot vampyrer istället för människor. Ron överlevde i staden som en isolerad slagpåse för politiska komplotter och fick bara tillstånd att sire en childer som en blandning av en politisk komplott och ett sjukt skämt. Det slutade inte bra, inte bara var Rons childer drabbad av samma skräck för andra vampyrer som Ron, han var också rädd för Ron och Ron för honom. Klanen överlever idag som slagpåsar och skämt vid kanterna av kindred samhället där de har så lite kontakt med varandra som möjligt och ofta hatar sina sires.

Rykte: Bubbelpojkarna har ett rykte om sig om att vara en svag blodslinje med medlemmar som det är lätt för äldre vampyrer att mobba och att tvinga att göra vad de vill. Äldre Bubbelpojkar får istället rykten om sig att vara farliga psychos som går löper amok över allt och inget. Detta leder till att äldre medlemmar av blodslinjen antingen lämnas helt ifred eller jagas ner och dödas.

Koncept: Psychoterapeut som blöder sina patienter på mer än pengar, anti-social lönmördare, datornörd med skelett i garderoben, telefonist på en självmords hotline.
Rhodryn said:
*skrockar lite* Vet inte hur jag ska tolka detta. XD Är jag så illa här på forumet med hur jag reagerar? XD
God45 said:
Du är inte så illa. Det är vampire så alla de här kommer vara fucked up på något sätt och antagligen inte smickrande.
Rhodryn said:
Heh. Du har dock lyckats fånga mig någerlunda. Jag är en ensam varg, kräver oerhört lite kontakt med andra, jag råkar bo isolerat (ej mitt eget val dock), bl.a pga att jag inte har körkort och inga bussar stannar här, det finns inte ens en affär här, svårt att ta sig till kompisar... så jag är mer bubbelpojke nu än vad jag någonsin varit innan.

Däremot så är mitt sätt att "bekämpa" folk genom att helt enkelt inte säga eller göra något, oftast med en kall irritation lagd på det. XD

God45

#PrayersForBahakan
Ape of Wrath;n42065 said:
Kunskap
Nosferatu
Blodsapor
Jag har en hjärna med den information här någonstans...

Cryptids. Är det inte ett intressant koncept? Varelser som förr i tiden skulle kalla monster ses som verkliga djur som vi bara inte upptäckt än. Medan detta är lockande för, tja, idioter så drar företeelsen också till sig gräddan av pseudo-vetenskapsmän och en hel del verkliga vetenskapsmän också. I World of darkness drar de också till sig magiker, varulvar och märkligare varelser som alla vill upptäcka mysteriet med den specifika cryptiden. Men i vissa fall visar det sig att det är kryptiden som sätter klorna i deras hemligheter...

Moders klan: Nosferau

Blodslinje discipliner: Nightmare, Obfuscate, Vigor och Auspex.

Smeknamn/öknamn: Bigfoots.

Svaghet: Blodslinjen lider av den vanliga Nosferatue klansvagheten men mer specifikt antar de drag som får dem att se ut som bisarra apliknande människor. Utöver detta kan klanen synas tydligt på film, bilder eller i speglar oavsett användandet av discipliner eller viljestyrka.

Historia och kultur: Blodslinjen är gammal och sprid över stora delar av Nordamerika. Medlemar av klanen är extremt territoriella vilket bara förstärks av att de traditionellt bor i områden där det endast finns resurser för en vampyr, alltså skogar vid småstäder eller utanför större samhällen. Detta gör att medlemar blir omfamnade, tränade i grunderna och sedan skickade till ett annat område. Bigfoots är mer av myter och enstaka fasor för stadslevande vampyrer men det finns enstaka fall där en Bigfoot från utanför ett samhälle åtminstone officiellt är en del av den närmsta prinsens domän. Klanen använder sina unika devotions till att äta kunskapen rakt ur människor i deras domäns huvuden och kan därför fungera som visa män och rådgivare i dessa domäner. Dessa devotions och andra sätt att spinera med sin Auspex är vad Bigfootsen lever för, deras rykten som Cryptids drar ofta till sig vetenskapsmän och pseudo-vetenskapsmän såväl som magiker och andra övernaturlig varelser vars hemligheter snabbt tillhör den lokala Bigfooten.

Rykte: Skräckinjagande monster som bor ute i skogar (som dessutom ofta är varulvs territorium) och som man kanske ibland kan våga sig ut till om man verkligen måste veta något.

Koncept: Monster i skogen ditt ingen går, Cryptid, Mystisk rådgivare

Devotions: Blodslinjen har en rad unika kombinationer av Nightmare och Auspex som låter dem slita information ur varelsers undermedvetna eller till och med drömmar. Detta är ofta extremt traumatiskt för offren.
Ape of Wrath said:

God45

#PrayersForBahakan
Cybot;n42112 said:
1. Chavs
2. Daeva

:rolleyes:
Council housed
Prinsen, primogen och de andra snobbarna fattar inte. De fattar inte hur det är på gatan, yo.

Smutsiga ungdomar med sina hoodies och sitt knark och sitt kringdrivande och sin dåliga smak... Har ni sett deras bling-bling? Vidrigt bland dödliga. Men vem tyckte det var en bra ide att göra dem odödliga? Och har ni hört på maken, de hävdar att de är Daevas! Ha! Vad absurt, de måste vara någon sorts Nosferatu eller kanske degenererade Mekhets.

Moders klan: Daeva

Blodslinje discipliner: Celerity, Majesty, Vigor och .Nightmare.

Smeknamn/öknamn: Vicky Pollards, Chavs.

Svaghet: Förutom den vanliga daeva svagheten kan Chavs inte smälta in i någon annan klass än den lägre arbetarklassen. De har -2 tärningar på alla sociala slag gällande medlemar av andra klasser.

Historia och kultur: Blodslinjen är egentligen äldre än man kan tro och stammar från 1800-talets fattighus ditt en nu bortglömd daeva tvingades efter att ha drivits ut ur de högre klasserna. Men det är bortglömt i de moderna nätterna, nu är blodslinjen en ofta våldsam och lika ofta patetisk påminnelse om att klass skillnader inte alltid slutar med döden. Blodslinjen förekommer i flera större brittiska städer och är alltid spottad på och sed ned på av övriga medlemar av det vampyriska samhället... I alla fall när man inte behöver muskler som man kan kasta mot sina fiender eller när vampyrerna från den här blodslinjen leder andra vampyrer från de lägre klasserna, oftast Nosferatus, i öppen revolt mot de mer förfinade vampyrerna. De är en påminnelse om att i World of darkness har till och med skämten huggtänder. Klanen är dåligt organiserad och består mer av små, dysfunktionella familjer än något annat. De har dock cirklat vagnarna och samarbetat när de stött på yttre hot.

Rykte: Patetiska, idiotiska drägg från de lägre klasserna som är det bästa möjliga argumentet för att fattiga människor inte bara förtjänar att vara fattiga på grund av att de är underlägsna individer men också att fattiga människor egentligen är en sorts djur. Har du hört dem prata? Äckligt.

Koncept: Coolaste snubben bland chavsen, småskalig knarklangare, småskalig hallick, dömd klass rebell.