"R" as in "Revenge" (RasmusL)
Bakgrund:
R var en ingenjör som arbetade med byggnadssäkerhet i en stad på den amerikanska västkusten. Medan R var mycket skicklig på sitt jobb så blev han också korrupt. Organiserad brottslighet med kopplingar till Japan köpte honom med kontanter, tillgång till droger och prostituerade. Men medan han höll på med allt det där var R också en familjeman med en fru och två barn som inte visste någonting om hans mer ljusskygga affärer. R såg aldrig vad som skulle vara så farligt med vad han gjorde. Visst, han såg till att dölja att man hade kapat lite hörn när det kom till säkerheten med ett par byggnader men kom igen, alla gjorde det.
Så inträffade jordbävningen och ett hus kollapsade. Hem och finner en man med en pistol i sitt hus. Mannen berättar att hela hans familj dog när huset kollapsade och eftersom han vet att R var ansvarig ska han nu få honom att känna samma sak. Mannen skjuter sedan R:s familj och sedan sig själv framför ögonen på R
Här någonstans bryts R:s mentala hälsa som en kvist. Han ringer en kille från organisationen han känner. En knarklangare som skrutit om att han har supersoldatdroger till salu. R tömmer alla sina bankkonton och åker iväg och köper drogen som han sedan direkt injekterar. Han plockar sedan upp pistolen som hans familj sköts med ur fickan och skjuter knarklangaren. När knarklangarens livvakter försöker skjuta R exploderar deras huvuden och sprejar rummet med blod. Supersoldatserumet hade tagit verkan och gett R låg nivå telepati kompinerat med begränsad men kraftig telekinesis. Detta gör att om någon försöker skada någon annan i R:s närhet träffas de av en kraftig telikinetisk stöt med nog energi bakom för att döda en normal människa.
R ägnade sedan två veckor till att döda alla medlemar av den organiserade brottslighetens gren som fanns i hans hemstad. Han döda alla som kom i vägen, poliser, gangsters, alla som försökte stoppa honom. Sedan satta han upp en hemsida för folk som kände sig oförrättade och inte kunde göra något åt det. När han tycker att någons historia är sympatisk nog åker han dit och mördar alla de som är "skyldiga".
R är lång och smal med väldigt breda axlar och en nästan feminint smal midja. Han bär för det mesta skräddarsydda kostymer anpassade efter hans kroppsform och han brukar bära en bredbrättad hatt av modellen som var modern på 1950-talet.
Taktik:
R vandrar in, högfärdig som en gud och öppnar eld med sin pistol mot sina valda offer. Han är helt övertygad om att hans krafter kommer skydda honom och även om de inte gör det är han inte rädd för att dö, han känner inte att han har något kvar att leva för.
Stats:
Atributer:
Styrka 5
Finnes 3
Motståndskraft 4
Skills:
Kan använda en pistol.
Ingenjör.
Datorer.
Superkrafter: Telikinetisk feedback. Ursprung: Olagligt supersoldat serum.
Livspoäng: 8
Jag kom på att jag ville ha stats med i det här så fort jag såg R:s superkraft. Eftersom jag planerar detta som ett möjligt skype spel har jag tagit fram ett väldigt regellätt system som jag kommer använda för write-upsen. Vill någon stata upp en karaktär i ett annat system är det coolt men jag kommer nog inte göra det
Här är i alla fall reglerna om någon vill se dem:
Karaktärs skapande:
Atributer: 5 i en, 4 i en och 3 i en.
Styrka
Finnes
Motståndskraft
Skills: Hitta på 3
Superkrafter: Hitta på 1, välj ursprung till den
Livspoäng: Är lika med dubbla motståndskraften.
System:
Dice pools av d6:or. Rulla atributen + 2 tärningar om du har en relevant skills + 3 tärningar om du har en relevant superkraft + eventuella bonusar eller minus från gm:en. 5or och 6or är framgångar. Rullar man mot någon rullar man dice pools mot varandra. Om någon anfaller någon annan så gör anfallaren så mycket skada som hon har fler framgångar än försvararen.
Superkrafter fungerar automatiskt och man behöver inte rulla något om ingen annan super försöker stoppa en.
Krafter
Alla superkrafter fungerar automatiskt. Har du flyga kan du flyga ifrån helikoptrar utan att rulla. Har du superstyrka kan du spöa ett gäng bankrånare/poliser eller lyfta en bil utan att rulla. Krafter bör ha en övre gräns för varje kampanj (denna kan variera lite grann mellan karaktärer men bör inte göra det för mycket). Ett exempel på en gräns är att en superstark karaktär kan lyfta en bil men inte en lastbil eller att en supersnabb karaktär kan springa ifatt en bil men inte bryta ljudvallen eller att en osårbar karaktär inte skadas av pistoler men kan skadas av en anti-bunker bomb.