Nekromanti Vill ha tag i ...

G

Guest

Guest
Jag vill ha tag i äventyret kristal tjuren till varje pris.

Vill ock så till lägga att jag har forumet helt för mig själv (kl 06.42)så jag kan göra vad jag vill ... ehh ... nehe...

kalcidis

Hero
Om du bor i närheten av kalmar kan jag tänka mig att låna ut det. Annars kommer du ha ett jävla problem att skaffa dig det.

mvh
/joakim kalcidis

Eksem

Champion
Nja, så jävla svår är den inte att få tag på. Det är mest priset som avgör. Inte är den särskilt bra heller.

kalcidis

Hero
Det är ju iofs sant att priset styr. Men priserna brukar vara överdrivna! Jag tycker kristalltjuren är den svagaste delen i SV-serien. Men den är ju 4/5 i betyg iaf.

mvh
/joakim kalcidis

Eksem

Champion
Helt klart sämst i SV-serien. Jag gillar nämligen inte idén om multiversum och att spelarna färdas i olika världar. Det urholkar gudarnas betydelse tycker jag. Det är okej att saker kan komma från andra dimensioner, men spelarna ska inte ha där och göra.

kalcidis

Hero
Att det är den svagaste delen håller jag också med om. Men jag tycker fortfarande att den är väldigt skoj och intressant.

Men om saker kan komma från andra dimensioner borde man ju kunna komma till andra dimensioner? För jag tycker det är en fin lösning Granström har gjort om man jämför med Demonfursten (eller vad den heter).

mvh
/joakim kalcidis

G

Guest

Guest
Re: Hur menar du?

Var kan man finna (dolda?!) kristal tjurar da!
Jag tycker mig ha letat över allt har du nåt förslag ?

Eksem

Champion
Re: Hur menar du?

Kolla hobbyspel.com. Om du påstår att du erbjuder vad som helst för den så kommer säkert någon sälja den. Annars blir det mycket andrahandshandel vid konvent. Gå på såna.

F.ö
Det finns en snubbe i Sundbyberg som har ALLT (jag skojar inte. Han har en oöppnad Svavelvinterlåda, OCH en oöppnad Marsklandetlåda)! Just nu hade han inte Kristalltjuren (utom sitt eget ex alltså), men han får säkert in den förr eller senare.

Eksem

Champion
Jag räknar inte med någon logik här =)
Jag tycker bara inte om att rollpersonerna ska färdas i andra dimensioner =)

G

Guest

Guest
Re: Snube i sumpan [OT]

Är han en motsvarighet till Bogdan i Rinkeby :gremsmile: ?
Det låter ju helt sjukt ...

Eksem

Champion
Vilket leder till några småproblem. Hur får rollpersonerna tag på Store Stenfar ? Hur ska jag introducera Ghumgakk och Ebharing?

kalcidis

Hero
Du behöver ju inte ta bort multiversum. Det kan ju finnas men spelarna behöver ju inte färdas i det.

Store Stenfar är ju lite problem. Men Ghumgakk och Ebharing har en del anledningar att söka sig till Altor.

mvh
/joakim kalcidis

Eksem

Champion
Precis! Jag ska inte ta bort multiversum! Det är bra så länge man håller spelarna borta därifrån =)
Men jag kanske kan låta Store Stenfar helt enkelt vara ett föremål de ska hitta. Så kan jag slänga in någon annan modul med en lämpligt utplacerad skatt.

Zavier

Veteran
Har den!!!!

Jag har Kristalltjuren i ruskigt bra kvalité (knappt rörd) som jag säljer... Har aldrig fått tag på Svavelvinter så jag lägger ner hela skitserien så jag tror nog att jag säljer Kristalltjuren och Oraklets 4 ögon till högstbjudande

Hör av er om ni är intresserade...

P.S Har någon en Svavelvinterkopia så kan ni ju också höra av er (Jag köper den direkt)

/Zavier

Baldyr

Hero
förslag

Mitt förslag är helt enkelt att Meleanina och Manghalde lyckas hämta Store Stenfar. Eventuellt misslyckas de (enligt inledningen) och Arn Dunkelbrink får själv lov att bege sig till Woddam för att hitta en alternativ väg till Multiversum. Melealina följer med fördel med som följesslagare, liksom Naramsi och Noscapio. Men rollfigurerna (från Oraklets fyra ögon) behöver alltså inte följa med alls. Frågan är bara vad de ska göra under tiden, men mitt förslag är att man låter handlingen i Oraklets fyra ögon och Kristalltjuren överlappa varandra, så att spelarna har orakel kvar att rädda medan kampanjens huvudpersoner (alltså inte rollfigurerna) hämtar Store Stenfar till Stegos. Oavsett hur man gör måste man nog göra ganska stora ingrepp i kampanjen.

I min egen önskeversion av kampanjen skulle det inte ens finnas någon "spelargrupp", utan spelarna skulle istället gestalta personer som Arn, Dahobny, Gobrugda, Praanz och Shagul. Men det är en helt annan diskussion...

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Eksem

Champion
Re: förslag

"utan spelarna skulle istället gestalta personer som Arn, Dahobny, Gobrugda, Praanz och Shagul"

Oj! Snacka om överkurs! Men det skulle ju vara väldigt spännande... å andra sidan kommer jag ha spelare till Praanz och Shagul. De kommer dock sällan spela sina roller utan mest göra taktikdrag.