Nekromanti Vill köra AW

Big Marco

Läskig
Hej,

Jag vill gärna spela Apocalypse World med någon som kan spelet. Jag är nyfiken, snäll och äter sällan barn. Befinner mig i Göteborg och kan medlest motorfordon förflytta mig rimliga sträckor.

Simon

Swashbuckler
Hmm, jag förmodar att du inte skrivit fel på Apocalypse World, men Afterworld verkar vara ett mmorpg?

Big Marco

Läskig
Simon said:
Hmm, jag förmodar att du inte skrivit fel på Apocalypse World, men Afterworld verkar vara ett mmorpg?
Jag skrev fel. Jag gjorde det bara för att påkalla uppmärksamhet! A cunning plan.

Eller, jag suger.

Simon

Swashbuckler
Den Upplyste Despoten said:
Simon said:
Jag skrev fel. Jag gjorde det bara för att påkalla uppmärksamhet! A cunning plan.

Eller, jag suger.
Ahaa, där ser man! Well, nu bor ju inte jag i närheten av göteborg, men...

Pilzefrau

hon/henne
Jag bor i Mölndal och har börjat fundera på att dra ihop en grupp som kör ett gäng möten under jullovet (for oss studenter), dvs första två-tre veckorna efter nyår.

Däremot är jag rädd för att spela med såna som du, då jag får lite mindervärdeskomplex av att vara yngre och mindre erfaren (19). Efter att ha hängt med Arvidos i indierummet i flera år vågade jag till slut spela med honom, men skulle fortfarande kanske inte våga spelleda den gruppen.

Jag skulle nog kunna försöka om du vill, men du får själv avgöra om det är värt det att övertala mig att du inte är farlig.

/Pilze, som faktiskt är så här fånig

Big Marco

Läskig
Farlig, jag? Jag är som en bumbibjörn med smör på. =)

Jag är bara nyfiken på att praktiskt lära mig ett nytt spel då symetrin i AW, när man enbart läser det, inte framkommer på ett sätt som jag tror att spelet förtjänar.

Som spelare försöker jag ha kul själv och se till att andra har kul. Allvarlig om spelgruppen och spelet så begär, annars rätt avspänd. Tror jag. Hoppas jag!

Och om jag fortfarande är farlig så kan du göra det klassiska tankeknepet - visualisera mig naken. Fast du blir du nog rädd på riktigt. ,-)

Big Marco

Läskig
Simon said:
Simon said:

Eller, jag suger.
Ahaa, där ser man! Well, nu bor ju inte jag i närheten av göteborg, men...
Om det görs något organiserat och intensivt kan jag köra till exvis Malmö och ta en hotellnatt där.

Pilzefrau

hon/henne
Okej, jag hör av mig när jag har en tidsplan och resten av spelgruppen klar. I och med att jag och mina vänner har så infernaliskt svårt att hitta en speldag tänkte jag att vi försöker spela rätt färdigt innan skolan börjar igen, så att ingen behöver känna sig dålig för att de plötsligt inte kan vara med längre. Gruppen kan bli lite vad som, jag ska fråga både min vanliga grupp samt några i min klass som sagt att de vill testa rollspel. Skulle du vara okej med nybörjare i gruppen?

Simon

Swashbuckler
Om det görs något organiserat och intensivt kan jag köra till exvis Malmö och ta en hotellnatt där.
Inte omöjligt. Låt oss kolla möjligheter.