Nekromanti Vilse i Stockholmszonen

madmakks

Veteran
Köpte Berättelser från stockholmszonen på SF-bokhandeln och tycker så här långt att den är klart underhållande! Tycker dock att den kunde ha innehållit en karta, ibland har jag svårt att räkna ut vilka platser i dagens Stockholm som motsvarar platser i boken. S-huset tex är det ett hus som finns idag? Och var går Jarla Kanal?

-madmakks

Thomas Allvin

Veteran
Hej! Kul att du uppskattar boken. Det var en bra synpunkt, en karta hade nog inte skadat. Jag ska fundera på om vi kan ordna en och kanske lägga upp på Rävspels webb. Jag återkommer i så fall om det. Tills vidare: S-huset, ja låt säga att det idag är en välbevakad byggnad i närheten av Sergels torg (jag har själv varit inne i den, och det är ett himla jobb att ta sig in kan jag säga). Jarla kanal följer ungefär Birger Jarlsgatans sträckning och rinner alltså ut i Nybroviken.

Återkom gärna om du har fler frågor!

Mvh
Thomas Allvin

madmakks

Veteran
Hej!

Aha då är jag nog med! För övrigt så hade jag gärna läst mer om S-huset.

Och ja, en karta, gärna det!

Sen undrar jag en del över bokens slut, det är inte helt glasklart vem/vad som ligger bakom de olika händelserna i boken. Operation Smirnov tex, fanns den på riktigt eller inte? Men det kanske är avsiktligt?

/madmakks

Thomas Allvin

Veteran
Ja, jag hade gärna skrivit mer om S-huset, men när man skriver en berättelse så måste man fokusera på vissa saker och låta andra vara i bakgrunden. Men det är inte uteslutet att ”huset” kan få en viktigare roll att spela längre fram...

Jodå, visst är det avsiktligt :gremwink: Men det finns också en hel del ledtrådar för läsaren. Och som Sixten von Celsing konstaterar så är storyn antagligen inte färdigberättad med detta.

Mvh
Thomas Allvin