Jag har suttit och tänkt lite över reglerna i strid. Viniten är ju oerhört viktigt och det finns mängder av sätt man kan vinna den på. Men om man kör mot en snubbe som har ett lyfali svärd som har kvalitets egenskapen, Balanserad. (inte säker på att den heter det.)
Och ifall den snubbe har en lång erfarenhet av strid. Då har han hög stridsvana det vill säga hög vinit. Om han också har högt Rör då blir de ännu svårare. Man måste då ha tur för att få vinit från han och sen får man försöka ge han extra skador.
Lyckas man inte så har han i princip vunnit striden tack vare att han har varit i strid förr och hans vapen. Inte på att han är en skicklig krigare. När rollpersoner blir såna här personer så blir de svårt att skapa motståndare som utmanar dom ordentligt för att rollpersonen är så pass bra. Och om man gör en spelledarperson med höga värden klagar alla på att han måste ha slagit sen han va fem år typ. Detta stör mig ganska mycket så jag undrar om någon har nån bra lösning?
Och ifall den snubbe har en lång erfarenhet av strid. Då har han hög stridsvana det vill säga hög vinit. Om han också har högt Rör då blir de ännu svårare. Man måste då ha tur för att få vinit från han och sen får man försöka ge han extra skador.
Lyckas man inte så har han i princip vunnit striden tack vare att han har varit i strid förr och hans vapen. Inte på att han är en skicklig krigare. När rollpersoner blir såna här personer så blir de svårt att skapa motståndare som utmanar dom ordentligt för att rollpersonen är så pass bra. Och om man gör en spelledarperson med höga värden klagar alla på att han måste ha slagit sen han va fem år typ. Detta stör mig ganska mycket så jag undrar om någon har nån bra lösning?