Nekromanti VINIT

Jimpa

Veteran
Är det någon mer än mig som tycker att reglerna runt vinit är lite halv orealistiska... T.ex om man har 8 i vinit och slåss mot två motståndare (OB1T6+) och har lägre SI än dem ytterliggare (OB1T6+)... Med 8 vinit med OB5T6 är det ganska omöjligtatt ta viniten... Någon som har ett bättre förslag angående Viniten???

Krille

Super Moderator
"Är det någon mer än mig som tycker att reglerna runt vinit är lite halv orealistiska... T.ex om man har 8 i vinit och slåss mot två motståndare (OB1T6+) och har lägre SI än dem ytterliggare (OB1T6+)... Med 8 vinit med OB5T6 är det ganska omöjligtatt ta viniten..."

Gissa varför numerärt överläge är så uppskattat hos alla elaka förortsgäng? Gissa varför det är så ämlans viktigt att manövrera på slagfältet så att man får lokalt numerärt överläge?

Just det. Det är livsfarligt att slåss mot fler än en själv.

Phelan

Hero
Slåss man bara med sig själv så har man bland annat fördelen att kunna sluta när man vill...

:gremcrazy:

/ Phelan

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jämförelse

Ja men försök slåss med en dolk mot två killar med varsitt svärd så får du nog se att du är ganska defensiv.

/Naug

Jimpa

Veteran
Jo det förstår jag men jag tycker nästan det blir lite för svårt.... Lr vad tycker du???

Krille

Super Moderator
"Jo det förstår jag men jag tycker nästan det blir lite för svårt.... Lr vad tycker du???"

Näe, jag håller inte med. Eon är inte ett spel som jag sammanknippar med "ensam hjälte spöar femtielva thugs"-stilen. Om man ensam slänger sig in i en strid mot två pers så får man antingen stå sitt kast, eller tänka taktiskt och utnyttja situationen så gott det går.

Jag vet inte hur många gånger folk har sagt detta: Eon är ett realistiskt rollspel. Det är inte meningen att man ska slåss jättemycket, då blir man dödad förr eller senare (antagligen förr).

Mvh Victop Palm

I'll be back

Zippo

Veteran
Som jag sa in en annans forum

"Använd sköld. De är ganska stor chans o få perfekt då, så kör jag med min Dvärg. Eller så kan du kombinera vapen med stridkonster. Man kan juh vara en Zorian munk med zorian munk stridskonsten"

Skaffa dig en hund eller liknande, då blir oddsen jämna :gremtongue: Eller träna i någon strids skola eller liknande, men inte för mycket, det blir powergaming då