Nekromanti Vinn CD-skiva från Järnringen

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Vinn CD-skiva från Järnringen
Med mindre än en månad kvar till allahelgonahelgen så har vi ordnat en tävling för er medlemmar. Tävlingen heter "Alla Helgons Blodiga Natt" och går ut på att skriva ett läskigt äventyr till Mutant: Undergångens Arvtagare. Äventyret skall skrivas utan färdiga rollpersoner. Äventyret skall således kunna spelas med vilka rollpersoner som helst. 10 priser kommer delas ut bland vinnarna, priserna består av 10 CD-skivor med inspirationsmusik från Järnringen (1 pris till varje vinnare). För att öka sp... (127 fler tecken)

Gå till artikeln

walium

Ganska töntig, faktiskt
Yeay! Finns det någon begränsning när det gäller sidantal eller dylikt?

seinet

Swashbuckler
Tja, med tanke på att det är redaktionens uppgift att läsa igenom bidragen och att redaktionen består av Johnny och Olle så är dom nog tacksamma ifall det inte är alltförmycket. Jag skulle föreslå högst 2 A4-ark, teckenstorlek 10 i Pyttemjuk Ord (tm).

/Seinet Wintermute - Skall sova nu

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad händer med bidragen efter att de blivit inlämnade och bedömda? Jag kan tänka mig att en viss Yassilus gärna hade fått mer material till sin julkalender.

seinet

Swashbuckler
Min tanke när jag fortfarande var redaktör var att presentera vinnarna allahelgona-helgen som en form av allahelgonafirande här på www.rollspel.nu

/Seinet Wintermute - Behöver VERKLIGEN sova nu

Ulfgeir

Swashbuckler
Så, när exakt är deadline för tävlingen?

Menar, antar att ansvariga personer behöver lite tid att läsa igenom allt med och därför vill ha det innan alla-helgona...

/Ulfgeir

seinet

Swashbuckler
Tja, det blir väl bra att ha dem inskickade senast nästa helg?

/Seinet Wintermute - Planerar inte att deltaga i tävlingen själv

walium

Ganska töntig, faktiskt
I laugh at you!

Ha! Du kommer att gråta som en liten flicka, det garanterar jag. :gremelak:

Foggmock

Myrmidon
Definitiv deadline och definitivt sidantal

Jag är snart halvvägs tror jag, och har ~1.5 sidor kvar att nyttja medans jag fortfarande har textstorleken 12. Äventyret är inte särskilt läskigt så långt, mest fånigt, i sann Mutant-anda.

Kan ju passa på att fråga om det är fler än jag och Walium som tänker skicka in något överhuvudtaget, och hur redaktionen kommer se på Rubbiten-och-pajenäventyr som postas bara för att få en enkel vinst och en cd-skiva, samt vad som kommer göras med eventuellt överblivna cd-skivor.

Foggmock - funderar

seinet

Swashbuckler
parental advisory explicit content

Vad jag anser om folk som skickar in halvdana bidrag som bara skickas in för att få vinna pris så säger jag helt ok, det är ju för fan alla andras uppgift att se till att det inte blir på det viset, vill ni inte att ett skitäventyr skall vinna, skriv för fan! Överblivna skivor får väl bli till en ny tävling.

/Seinet Wintermute - Slutar jobbet nu :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Re: parental advisory explicit content

Äsch. Det är ju inget vidare skoj. När ni belönat mig för bästa SLP och walium för bästa intrig, vad ska Rubbiten och pajen vinna då? Bästa skatt? :gremlaugh:

Foggmock - som tycker det vore roligare om så många skivor som möjligt sparades

seinet

Swashbuckler

Tja, priskategorierna är ju inte avslöjade än så vem vad vad det finns för priser?

Jag menar, Evil Dead är ju faktiskt ingen bra skräckfilm men den är GRYM som komedi exempelvis...

/Seinet Wintermute - Skall sova tidigit inatt

Foggmock

Myrmidon

Haha, ska ni bedöma efter fånighet har jag redan vunnit. :p

Nä, men det känns liksom fånigt att pressa in ett rubbiten och pajen i nån kategori bara för att man inte vill snåla med skivorna. Det ska mao inte räcka med att vara ensam kandidat för "bästa omotiverade exponering av kvinnlig bröstvårta", man måste faktiskt HA en bra, omotiverad exponering av en kvinnlig bröstvårta.

När jag tänker på saken så har jag nog redan vunnit den kategorin också.

seinet

Swashbuckler

Saken är den att när jag, då jag fortfarande var redaktör, föreslog tävlingen så hade jag fullt upp med arbete och träning att jag inte hann författa ihop regler till tävlingen. I och med upplösningen av redaktionen hände saker, bland annat informationen om tävlingen som gjordes officiell, inte mycket tid för att folk skall hinna skriva bra bidrag dock.

Det jag ville göra, det var att som alltid ge tillbaks till de som faktiskt får sidan att vara den bästa rollspelssida jag sett på nätet: er användare. Ni ger oss så enormt mycket genom er närvaro att jag skulle vilja tacka er alla personligen med ett parti Fluxx eller annat roligt spel. Enda nackdelen är att ni användare verkar vara alldeles för slappa vad det gäller skapande av egna saker, skriv artiklar, skicka in nyheter, posta notiser. Bara för att det inte är någon tävling på gång så kan man ändå skicka in karraktärer, äventyr, noveller och annat. Men inte ens när ni sporras genom att vinna fin-fina priser så sker detta.

/Seinet Wintermute - Har planer på: artikel, eget rollspel, egna reklamprylar för webbplatsen och exklusivt innehåll för webbplatsen. C'mon!!! Chalange me!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Definitiv deadline och definitivt sidantal

Mitt bidrag slutade på ungefär fem sidor i storlek 10, fyra om man inte räknar min fruktansvärt usla karta, den mest skrämmande delen av hela scenariot. Jag skickar den till redaktionen snarast.

Foggmock

Myrmidon
omgz onoes!!11!!!!

Då måste jag ju skriva klart också. Och jag som tänkte fixa körkortsteori och måla lite figurer idag... :gremshocked:

Gardener

Champion
ot....

Jag klarade MC-teorin idag. Och har hunnit med både städning och en massa spelande av GTA: San Andreas. Å andra sidan är det svårt för mig att delta i tävlingen då jag är en av domarna...

Foggmock

Myrmidon
Re: ot....

Då kan man alltså skicka in till dig. Hade tänkt fråga här ändå...

Och när ska du ha råd och köpa en MC hade du tänkt? :gremlaugh:

Foggmock - dissar fett efter en figurmålningssession som ändades abrupt av dennes mor