Nekromanti Vinnaren i Septembers D&D-utmaning

DanielSchenström

Swashbuckler
Ett tag såg det svettigt ut, skulle ingen nappa på min idé?

Men det kom in ett par bidrag trots allt och för dem blev resultatet detta:

Gaurang av Magnus Seter, 7 röster = 41%
Durgadar av Yassilus, 5 röster = 29%
Maugliir av Daniel Schenström, 4 röster = 23%
Lokria av DeBracy, 1 röst = 5%

Eftersom det är första utmaningen och det var så få bidrag så kommer jag sätta ihop alla land i ett dokument. Magnus vinnande bidrag får förstås omslagsäran och hans land får pryda omslaget.

En lustig grej, som jag inte vet om andra lagt märke till är att länderna speglar de fyra elementen. Maugliir är luft, Lokria land, Durgadar vatten och Gaurang eld.

Det färdiga dokumentet kommer postas här i forumet senare i veckan.

Tack för en god start!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Toppeninitiativ

Jag vill tacka Daniel för att han tagit initiavivet, och Daniel, DeBracy och Yassilus för att de inspirerade mig att skriva en kort bit om Gaurang.

Själv röstade jag på Yassilus bidrag eftersom det var det mest flippade!

Nu har jag funderat ut en gubbe till den aktuella utmaningen, och jag utmanar alla att ställa upp! Om ni törs, det vill säga... :gremwink:

M.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Instämmer, trots att det bara blev andraplats...

Jao, jag fick ju något gjort för en gångs skull. Jag kan tacka för det och för att det kan ta bort lite av uppmärksamheten från licenser och dylikt, eller hur, Magnus? :gremtongue:

Och givetvis: Grattis Magnus!

Jag gillar idén med att göra ett kompendium med alla (fyra) länderna och att de råkade (?) vara varsitt element gör det hela än mer passande. :gremsmile:

*läste tankar*

Själv röstade jag på Yassilus bidrag eftersom det var det mest flippade!

"Va, nä? Vänta ni bara! Sjödvärgarna kommer regera!"

Tack, för alla röster! *bockar och tackar*

Nu har jag funderat ut en gubbe till den aktuella utmaningen, och jag utmanar alla att ställa upp! Om ni törs, det vill säga...

Klart att jag kommer ställa upp nu med. Se om jag är lika seriös som förra gången... :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Varför inte lägga in utmaningen på det allmäna rollspelsforumet istället? Det hade säkert gett fler bidrag och mer uppmärksamhet. Dessutom har ju inget av bidragen hittills varit D&D-specifika.

DanielSchenström

Swashbuckler
Varför D&D-forumet

Jo, för att jag tycker att D&Dforumet verkade sakna den kreativitet som präglar vissa andra forum då det på något sätt blivit den plats där D20 ska diskuteras (trots att D&D bara är ett av många D20-spel) och det i mångt och mycket annars är en massa regler.

Så för att utmana mina D&D-spelande bröder att tänka på annat än nya prestigeklasser, feats och sådant startade jag detta, här.