Nekromanti Vinterslöje i WoW (innehåller spoilers)

Nightowl

Champion
Tja, jag har tagit tillbaka julen från The Abominable Greench, kastat snöboll på gnomernas kung och skrikit "ned med kungen!" utan reaktion, och fick fyra rullar linnetyg (bland annat) i present av Greatfather Winter, men inga yllekalsonger.

Precis som jag satt och fnittrade hysteriskt över hur "julen" i World of Warcraft uppenbarligen är ett kommersiellt goblinjippo, stötte jag på en sur dvärg med ett gult quest-utropstecken ovanför skallen, och hans quest var i princip att springa iväg och få reda på hur man minsann firade den RIKTIGA Winter's Veil på den GAMLA GODA TIDEN, etc. Skitkul! Boken innehöll också referenser till hur Greatfather Winter kan ha varit en titan, och hur han således faktiskt kan existera.

Jag är på en quest för att få tag på Metzer, en av "jultomtens" renar (åtminstone i goblinernas mechandising-kampanj) men inser att det bästa hade varit om det funnits en instance för level 60-snubbar, där man kan möta titanen Greatfather Winter och således slå ihjäl jultomten och ta hans grejor ! :gremgrin:

God Vinterslöje på er! Kom ihåg att spendera så mycket pengar som möjligt på presenter, sprit och godis; kom ihåg att det inte är tanken som räknades utan hur mycket presenten kostade! :gremgrin:

Roligaste geek-jul-spoofen sedan Plastic Man berättade om hur Jultomten gick med i Lagens Väktare och räddade världen från demonen Neron genom att ge honom stickiga yllekalsonger i julklapp!

Erik

Foggmock

Myrmidon
Re: Vinterslöje i CoH (innehåller spoilers)

I City of Heroes får alla en jetpack som heter "Holiday rocket pack", som är vit, röd och grön och sprutar små snöflingor efter sig när man flyger med den (grymt praktisk sak). Lite överallt på kartorna ligger det stora presenter, vissa är vaktade av "Winter horde", ett gäng snömonster som givetvis har isattacker. Har man tur får man ett glatt "You have been nice!" och får motsvarande en potion med slumpmässigt innehåll (som man inte vet förrens man aktiverar den). Har man otur får man "You have been naughty!" och då dyker det upp en mobb Winter Horde igen, alldeles runt presenten. Har man tur är man stark nog att nita dem eller hinna flyga därifrån, har man otur innebär det besök på sjukan...

Sen finns det ett par uppdrag som går ut på att rädda julen också, som man får av en snubbe som närmast kan beskrivas som en commando-tomte, med taktisk dräkt, solbrillor och tomteluva.

Krille

Super Moderator
Re: Vinterslöje i CoH (innehåller spoilers)

"Har man tur får man ett glatt "You have been nice!" och får motsvarande en potion med slumpmässigt innehåll (som man inte vet förrens man aktiverar den). Har man otur får man "You have been naughty!" och då dyker det upp en mobb Winter Horde igen, alldeles runt presenten. Har man tur är man stark nog att nita dem eller hinna flyga därifrån, har man otur innebär det besök på sjukan..."

Inte nog med det: öppnar man sketmånga paket så kan man få utmärkelsen "Toy Collector". Dessutom så kan man få ett par tillfälliga krafter, närmare bestämt Snow Balls (kasta snöbollar på medspelare och mobs; gör ingen skada men kan avbryta kraftaktiverandet och ger lite aggro) och Snow Beast (frammana ett snömonster som slåss åt en; engångsgrej). De två krafterna kommer då och då, helt slumpvist, medan utmärkelsen tror jag ligger på 250 paket.

I City of Villains så går det där rädda-julen-uppdraget ut på att sabba julen (förstås). Lyckas man med det så får man utmärkelsen Scrooge samt en gratis kostym-omdesign.

DODswe4

Hero
Kan medella att man kunde få en tomte luva om man slog ihjäl vissa Instances bossar (som Scholmance Darkmaster Gandlings gröna eller Alvprinsen I Dire Maul west)