Nekromanti Vinteskogen

Zirkasa

Veteran
Hur får spelarna information som leder dem till gravplatsen och tjärnen? Eller är det meningen att de skall hitta dit av en ren slump?

Zirkasa

Sårias

Veteran
Jag tror jag råkade klämma in templet i en diskussion runt matbordet hos skogsvaktarna sedan knäckte dom nöten aldeles för fort (jävla människor vi kom fram till att vi spelat för mycket efter det äventyret)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Gravplatsen och Tjärnen (SPOILER)

Tjärnen kan man lista ut att den finns genom att fråga om hur Unn dog. För att få veta detta måste de nog prata med några stycken av invånarna i skogen, till exempel skogvaktarna. De kan även hitta tjärnen av en slump, om de väljer att utforska skogen.

Gravplatsen är ungefär samma tanke kring. Prata med skogvaktarna, lista ut att Unns död har något med saker och ting att göra, och gå till gravplatsen. Denna är lättare att få info om än Tjärnen, eftersom det inte är lika mycket hysj-hysj kring den.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Lycka till!!

Jag kommer inet med någon hjälp nu (Seter är ju här och han lär ju veta bästa!) utan jag tänkte bara säga lycka till med äventyret. Det är så fruktansvärt bra. Skönt. Troligen det bästa jag spelat... eller jag SL'ade juh men... ja ni fattar. Tack Seter, tack Riotminds. Väntar med spänning på det nya DoD6 äventyret./images/icons/smile.gif

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Zirkasa

Veteran
Re: Gravplatsen och Tjärnen (SPOILER)

Förstår inte riktigt hur du menar Magnus. Spelarna känner ju inte till Unn från början. Skogsvaktarna ger ju ingen information om Unn så länge spelarna inte frågar om unns död och vem som ligger begravd på gravplatsen. Spelarna kan ju inte fråga om någonting som inte existerar för dem. Är det meningen att de först ska hitta gravplatsen av en slump och att de sedan ska besöka skogsvaktarna för att de ska få reda på vad som skedde den där kvällen för fem är sedan.

MVH

Zirkasa