Nekromanti Virtuella kläder/modeller?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag kom på en crazy idé.

Det finns ju (garanterat) en målgrupp som skulle vilja kunna designa kläder och klä ut virtuella dockor i dem. Om det finns någon form av rim och reson i hela efterfrågan/tillgånggrejen (vilket jag betvivlar, men ändå) så borde det finnas mjukvaror för dessa människor. Har för mig att jag kände nån som gjorde kläder till The Sims 3 eller nåt i den stilen... Men det borde också finnas andra program.

Tycker man.

Finns det såna? vad heter de? vart hittar man dem?

För om man kan designa sina egna kläder där, borde man då inte också kunna designa till exempel sina rollpersoner/slp:er etc där? Jag menar inte tryckkvalitet eller häftiga, avancerade 3d-renderingar, bara enkla 3d-modeller med kläder. Jag tänker lite City of Heroes' rollpersonsmakare fast att man faktiskt kan designa egna kläder också.

Finns det sådan här mjukvara? Eller är det, återigen, så att jag gått vilse i mina funderingar?

KamiFisk

Hero
Jag har för mig att jag läste om ett mmorpg fantasy spel
som skulle tillåta en designa egna kläder och ha ett speciellt verktyg för det.
Skall återkomma med svar på vad det heter när jag vaknar.

krank

Här hittade jag en mjukvara som var pretty much precis det jag önskade mig. Just nu finns det för $99 för en "Personal License". Synd att de inte har nån demo eller nåt man kan tanka ner och testa bara.

OptiTex verkar bygga en liknande pryl, men deras hemsida är så fruktansvärt oinformativ att jag som potentiell kund bara ger upp, efter några försök att hitta nånting som talar om för mig a) vilken deras produkt är, b) hur mycket den kostar och c) hur den ser ut och funkar... Och min google-fu avslöjar att OptiTex' grejer mest verkar tänkta typ enbart för proffs, distributörsleden säger en del. Inte bara att betala med PayPal här inte... =)

krank

rjonas said:
Är det programmet bakom något som det här du är ute efter?
Nåt sånt. Just brudarna och poserna kan jag ju fixa rätt enkelt i Poser eller DAZ studio, men just att designa egna kläder istf att bara få välja mellan färdiga är det jag skulle vilja kunna göra. Såvitt jag vet finns det inte mycket till "klädesdesign"-funktioner i varken Poser eller DAZ; man kan importera texturer, och texturera kroppar, men... Det är inte riktigt samma grej.

krank

Är man nörd och står ut med en massa jobb för att skapa kläder så kan man såklart bygga kläder i nåt 3d-program och sen försöka vålda in de kläderna i DAZ Studio eller Poser, men jag skulle vilja ha nåt lite mer... användarvänligt. Att bygga varje grej i 3ds Max eller ännu värre Blender skulle liksom ta ruskigt mycket längre tid än det verkar ta i t.ex Marvellous Designer...

G

Guest

Guest
Marvelous designer verkar helt optat awesome, får se vad jag tycker när jag kör igång det dock...

Tillägg: Buggigt som fan, Riktigt kraftfullt och ganska enkelt dock, efter en timmas lekande, har jag tillräkligt med koll för att göra en hyffsd Cocktailklänning(?) jag har också fått 6 CTD så spara ofta är ganska viktigt...

krank

Zorbeltuss said:
Marvelous designer verkar helt optat awesome, får se vad jag tycker när jag kör igång det dock...

Tillägg: Buggigt som fan, Riktigt kraftfullt och ganska enkelt dock, efter en timmas lekande, har jag tillräkligt med koll för att göra en hyffsd Cocktailklänning(?) jag har också fått 6 CTD så spara ofta är ganska viktigt...
Så du köpte det bara sådär? Eller hittade du det nån annanstans?

CTD? Obekant med förtkortningen, tror jag.